fredag 12 december 2008

Egentligen sista arbetsdagen, men...

Jag fick acceptansbrevet fran min lakare igar som jag kunde ge till HR. Min egentliga mammaledighet skulle ha borjat pa mandag, men eftersom jag ar vid perfekt halsa skjuter vi upp det hela tre veckor. Visst ar det jobbigt att sitta ner hela dagarna med nagot som trycker pa solar plexus, men a andra sidan skulle jag bli tokig om jag gick hem redan nu. Jag som forra veckan hade lappsjuka efter tva dagar...

Hur som helst hoppas jag att ni ser fram emot helgen lika mycket som jag. Ikvall kommer det nog bli laggdags ganska tidigt – iallafall for Janne som var uppe och fixade, packade upp och holl pa i lagenheten till 04.30 imorse...

Imorgon kommer vara vanner fran St Tropez och vi har inforskaffat farger, tavlor, penslar osv och ska ha en ”malarworkshop” med dem, dar smatjejerna (och vi nagot storre ocksa for den delen) ska fa gora tavlor som vi ska satta upp i lagenheten (eller i studion om vi ar missnojda med resultatet :-)). Jag vet inte riktigt vad vi ska laga for mat annu, men det loser sig sakert. Tycker alltid det ar lite jobbigt hela den har matgrejen. De ater ju pa annat vis, forst maste man fixa apero, sen forratt, sen huvudratt, sen ost, sen efterratt, sen kaffe, sen... det tar liksom aldrig slut! Fast egentligen sa ar det nog jag som garna vill att allt ska vara perfekt och de bryr sig lite mindre, de ar ju skona manniskor som gillar det mesta. Lilla Jade hade ocksa ringt till Janne igar och beordrat att han fixar sa att WII ar inkopplat – forra gangen de var hos oss spoade hon sin far och mor i golf sa hon har ganska gott om sjalvfortroende for denna gang.

Idag pa lunchen var jag pa Carrefour och inforskaffade grejer som ska med i vaskan till forlossningen. Det ar namligen sa att de andra tjejerna pa kursen redan hade gjort fardigt sina inkop och packat sina vaskor, medan jag hade inte ens paborjat den – kande mig med andra ord lite stressad. Det ar inte bara en grej som ska med kan jag lova. Dessutom spenderade jag pengar motsvarande en iPod Touch och jag ar inte ens klar! Det ar dyrt att ha barn, redan innan de har tittat ut!

Ta hand om er!

Inga kommentarer: