onsdag 24 december 2008

Julafton - arbetsdag...

Idag ar det julafton! Fransmannen firar jul den 25 och darfor ar det arbetsdag idag. Jag ar pa jobbet och ute skiner solen som om det vore hogsommar. Jag hade inte haft nagot emot en lunch pa nagon lyxig strandrestaurang, men far noja mig med snabblunch framfor datorn. Jag kan val avsloja att det inte ar sa manga pa kontoret och att jag inte tror att det kommer bli nagon 8-timmarsdag idag...

Igar fick vi var internetgrej sa nu kan jag ANTLIGEN vara online aven pa kvallarna och framfor allt att jag kan uppdatera bloggen aven pa helger och mammaledighet.

Ikvall ska vi ata julmiddag. Det kommer bli lite av varje tror jag. Vi har sagt att det far bli en liten slummer innan vi kor igang med middagsstoket, for jag har sovit sa himla daligt inatt. Forst for varmt, sen for kallt, sen nagot som droppade nagonstans, sen tyckte jag att Mini rorde sig for lite (det vara val forsta gangen!) och... jag hittade massa anledningar till att inte komma till ro. Tydligen snurrade jag runt som en elvisp och detta hindrade aven JN fran hans skonhetssomn...

Jag lagger upp lite julkort.

Var port
Janne pa var gata
Pa vag till garaget... Inte barnsakrat, det ar helt sant
Det kravs millimeterprecision nar man ska kora ut Jannes bil ur garaget.
Pa vag till jobbet pa julafton - bla himmel och palmer


Inga kommentarer: