måndag 1 december 2008

Nyidflyttad bed varsta forkyldigen

Bohooooo! Vad de tar synd om mig! Ogonen och nasan slutar inte rinna och halsen branner. Ni hajar laget – jag ar inte pa topp och det kanns som om hjarnan vore fylld till bristningsgransen av bomull som gor att jag kanner mig lite instangd och det ekar av mina egna tankar.

Helgen var ok. Jag vaknade tidigt pa lordagen (saklart) och akte till Cap3000 dar jag handlade nya lakan for alltfor mycket pengar. Och sa handlade jag tre olika sma outfits till Mini ocksa. Jag har ett klart overskott pa hormoner i kroppen helt klart. Jag borjar i princip lipa varje gang jag ser sma barnklader... sa jag var tvungen att ga in pa HM och kopa en klanning till mig ocksa – jag har sparat kvittot IFALL den skulle behova bytas.

Nar jag kom hem igen var jag helt slut och tankte ga och lagga mig och vila, men jag ville ju vila i nya lagenheten, sa jag var tvungen att badda med nya lakanen och da var jag tvungen att hamta tacken och kuddar fran lagenheten bredvid. Sen borjade jag lipa for att jag ville duscha i nya lagenheten innan jag vilade och alla grejer (duschcremer, handdukar etc etc) var i andra lagenheten, sa det var bara att flytta de sakerna ocksa. Nar jag var klar hade jag i princip flyttat alla mina prylar, hade forvarkar och var trott sa trott. Det ar svart att tanka logiskt ibland och envishet ar inte till sa stor hjalp. Efter min forsta langa skona dusch i Le Loft 5 drog jag for de av mamma nysydda gardinerna for sovrumsfonstren, lade mig i den nybaddade sangen i de nya lakanen och somnade sott i flera timmar.

Janne spenderade 13 timmar med att flyttstada i sin gamla lagenhet och nar han kom tillbaka till Cannes pa nattkroken sa trodde han att jag hade gatt och lagt mig i den andra lagenheten. Sen blev han tvungen att flytta lite av sina grejer innan han kunde installera sig. Till slut bor vi iallafall i var nya lya.

Sondagen skulle vi fixa och flytta resten av grejerna, men efter frukost var jag trott och sjuk sa jag la mig for att vila tillsammans med en av bockerna mor & far hade med sig och stannade i det laget tills det var dags for lunch. Janne satte upp handduksvarmare, installerade tvattmaskinen, stadade och arrangerade verktyg och flyttade dessa till andra vaningen och studion som tillfalligt far tjana som arbets-och-forvaringsrum. Pa eftermiddagen gick vi forbi familjen Benhamou eftersom Julia hade sitt fodelsedagskalas. Vi stannade inte lange, bara tillrackligt for att smaka lite godis, kladdkaka och lask...

Imorse vad jag pa forsta forlossningskursen med barnmorskan. Jaklar vad grejer de snackade om och det var inte helt latt att hanga med. Jag har hyfsat forlossningsordforrad pa franska nu, men anda det finns ju vissa kroppsdelar och termer som ar lite obekanta. Men ut ska ju ungen i vilket fall som helst, sa det ordnar sig nog. Jag tyckte nog att de andra tjejerna hade lika stora eller storre magar an vad jag hade.

Slutligen – notera att Arsenal vann over Chelsea igar. SKONT!!!

Nagra kort fran helgen:
Kommer ni ihag laten "I like big butts..."
Koket (igen)
Janne gommer vin (Henrik & Asa - ni kan vara lugna, ni ser att kartongerna som koptes in i somras ar ooppnade an sa lange iallafall...)

2 kommentarer:

Henrik Engström sa...

Skönt att kartongerna är oöppnade! Var lite bekymrad :-)

Vive la France! sa...

haha. jag forstod det! de ar i sakert forvar - iallafall tills jag kan borja konsumera igen...