fredag 5 december 2008

Internetabstinens & lappsjuka

Rubriken ovan beskriver allt varfor jag ar tillbaka pa jobbet igen, inte for att jag ar helt frisk utan for att jag fick internetabstinens kombinerat med lappsjukan av att vara hemma sjalv flera dagar i rad. Sanningen ar val att jag kanner mig mycket battre ocksa, men den blockerade nasan vill inte riktigt ge med sig. Jag har sovit och vilat mycket enligt doktorns order, men jag har ocksa hunnit packa upp en massa flyttlador och sortera saker. Det borjar bli riktigt ok hemma nu och jag kanner mig verkligen hemma nar jag gar in genom dorren. Sa skont, sa skont!

Igar inforskaffade Janne (som nu ar i Paris) en barnvagn, en fodelsedagspresent till en nara familjemedlem (jaaaattefin) och massa klader till sig sjalv. Han alskar att shoppa i Paris och havdar att han inte alls hittar lika mycket saker har (aven om han gar in i samma affarer). Det ar klart att utbudet ar storre i huvudstaden och det ar val lite som nar jag kommer till Stockholm – jag vet vilka affarer jag vill ga till, hur jag ska optmisera restider och promenader for att tacka det mesta. Tillbaka till barnvagnen; vi hade bestamt oss for att inte investera i en sarskilt dyr barnvagn utan ta nagot bra bara. Nu verkar det som om den strategin asidosattes nar det val blev dags for inkop... jag vet inte annu riktigt hur den ser ut eftersom det ar chefen Inkop Barnvagn som tagit hand om allt sadant, men jag ar overtygad om att det blir bra. Det ar en liten trehjuling som inte vager sa mycket (7 kg totalt) sa det inte ska bli nagra problem nar vi ska flyga och fara.

I helgen ska jag fortsatta packa upp mina saker och forsoka hitta forvaringar. Sen maste jag stada i den lagenheten vi bodde i tillfalligt (blaaaaaaaa – hatar fortfarande ljudet av dammsugare, jag tror att det har att gora med att det var mammas tricks att vacka oss nar vi forsokte sova till langt in pa eftermiddagen nar vi bodde hemma). Det blir en svang till marknaden ocksa och sa ska jag pa en fest imorgon kvall som forhoppningsvis kan bli trevlig... vi far val se. Janne kommer hem pa sondag runt lunch redan.


I helgen har Asa & Henrik surprisat foraldrarna och bjudit dem pa en weekend till Are. Det ar inte utan att jag ocksa skulle vilja vara dar. Maste vara sa mysigt att aka hundspann om man ar riktigt ombonad. Skont for dem att blir lite bortskamda efter det harda slavarbetet pa franska rivieran!

Nu ar det mindre an en manad kvar att jobba innan jag borjar mammaledigheten. Ahh vad skont! En manad gar val fort hoppas jag! Idag har jag laddat ner Fem myror ar fler a fyra elefanter pa min iTunes och kan inte sluta lyssna pa masterverk som ”Gurkalypso” och ”Mulliga, maffiga, mysiga bokstaven M”.


1 kommentar:

Anonym sa...

M som i Maria