onsdag 4 februari 2009

100!

Himmel! Idag ar min hundrade blogg. Tank vad fort tiden gar. For hundra bloggar sedan satt jag uttrakad pa jobbet och langtade efter min bebis och nu ar livet forandrat for alltid, nu ar han har och jag langtar faktiskt lite till jobbet om jag ska vara riktigt arlig. Men det ar val formodligen bara ett tillfalligt.

Natten var varre an vanligt och min ogon slutar inte rinna idag. Det borjade vid tretiden inatt och min lille gosse ville inte sova, utan leka och vara vaken. Han grat inte och det far jag val vara tacksam for, men han ville inte ligga sjalv och han ville att jag skulle pyssla med honom. Jag spenderade lite tid med att kolla pa internet och forsokte gora sasom jag blivit tipsad om; inga lampor, tystnad och inte leka. Noah tog ingen hansyn utan var vaken. Nar jag hade chattat lite med vanner i USA och Noah fortfarande inte gjorde tecken pa att somna vaggade jag honom lange, lange tills jag blev helt desperat. Vid kvart i sex klarade jag inte mera utan vackte Janne som tog over. Naturligtvis somnade den lille nastan omedelbart. Han kande kanske pa sig att jag var totalt ur gangorna med tarar som rann.

Mamma och jag gick till marknaden imorse med Marianne och Julia. Solen sken lite pa formiddagen sa det var mysigt och sen var det laggdags for mig. Jag sov ett par timmar, men vaknade med samma sinnesstamning som jag gick och lade mig med. Forhoppningsvis blir det battre ikvall, aven om det inte kanns sa just nu. Kan inte sluta tanka pa att mamma aker imorgon och Janne borjar jobba pa fredag. Jag maste forsoka lugna mig och inte ta ut nagra grejer i forskott. Tank positivt, Karin! Var stark och hall ut!

Nu har Jannes mamma anlant ocksa. Hon kommer nog inte kunna avlasta mig vad det galler Noah, men det kommer nog inte heller vara nagot extrajobb for mig. Hon ar valdigt snall och kommer inte gora nagot vasen av sig.
Tack alla goa vanner for att ni tanker pa mig och ger mig tips. Jag har verkligen ingenting emot alla tips jag kan fa, for vi far ju forsoka med olika saker och sen hitta vara egna rutiner och kanske, kanske hjalper just de sakerna som ni har tipsat om?

Lite bilder fran senaste dagarna.
Ryggmassage

Jag ar sa tuff

Gymovningar
Gasp
Badpojke

Inga kommentarer: