söndag 1 februari 2009

Kart barn har manga namn

Nar jag var liten sa hade min bror ett antal smeknamn pa mig. Man skulle kunna saga att han var mastaren av smeknamn. Jag hette allt fran Snibban i Gock Gock, Geddogg, Karnkraftverket, Nogger till Tabiran. Nufortiden har Asa ocksa ett ganska imponerande antal smeknamn, eller vad sags om Smocket, Tuffa, T1, Tone, F-skapet etc etc. Jag ar valdigt nyfiken pa vad den lille kommer att heta nar hans morbror far tag pa honom. Jag kan bara saga att vad det galler mastare av smeknamn kommer han han far konkurrens av mig. For tillfallet heter Noah aven Mini (som ni redan vet), Yoda (eftersom han da och da liknar Yoda i StarWars), Skrutt, Monstret och min nya favorit - Skräpet. Skräpet ar anvandbart tycker jag for da kan jag hota med att slanga honom i papperskorgen nar han inte ar snall. Naturligtvis sager jag det med all karlek i varlden, men mormodern protesterar och tycker att jag ska valja smeknamn med karvanligare ton och betydelse.

Idag har vi varit ute och gatt en svang, regnet till trots (vi gick inte forbi Roda Korset, pappa). Vi hann ner till marknaden och kopte en grillad kyckling, gronsaker, frukt och naturligtvis nagra baguetter (som ni kan skada pa bilderna nedan). Efter en mycket god kyckling och salladslunch vilade jag ett tag medan mamma och Janne pysslade i lagenheten och tog hand om Noah.

Nu ska vi kolla pa andra halvleken av handbolls-VM-finalen, Frankrike - Kroatien. Som pappa sa pa Skype "Vive la France".

Mamma ser ut som en fransyska med baguetter under armen
Frukt och gront under vagnen, baguetter under armen och paraply mot regnet pa strandpromenaden
Janne demonstrerar simultankapacitet - att ata och underhalla bebis pa samma gang
Promenad i solskenet igar - med Mimosa som borjar blomma i bakgrunden. Harligt, harligt!
Mormor och Noah for djupa diskussioner. Undrar vad de pratar om!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad härligt ni ser ut att ha det.
gör liksom inget att det regnar, ni är ändå på rivvan..

kramis

mary, mike and john

Vive la France! sa...

sa sant, sa sant! forhoppningsvis kommer nog anda solen tillbaka snart sa vi far njuta av en caffe creme pa nagot fik innan mormor aker hem.

kram till er!