fredag 13 februari 2009

Battre och battre dag for dag?

Ar motsvarigheten till "battre och battre dag for dag" lika med "varre och varre natt for natt"? Jag misstanker att sa ar fallet. Nytt rekord i vakenhet inatt igen, mat, skrik, lek etc. Vid halvfemtiden var det cirkus pa Rue du Lac. Det var dags for blojbyte, vi kunde inte ignorera faktum att blojan var full langre. Naturligtvis forsokte han sikta och kissa pa mig, men jag hoppade undan i sista sekund. Iallafall forsta gangen... han prickade aven sig sjalv sa det var bara att byta pyjamas. Tillbaka i sangen, det var dags for lite mat. Sen kraktes han over mig, sig sjalv, kudden och allt annat i narheten. Bebisar kraks inte som vuxna - det ser ut som nagot man skulle rita pa en tecknad figur. Som en fontan helt enkelt. Bara att byta, torka, tvatta. Det hela varade totalt en dryg timme.

Hela dagen har for min del gatt ut pa att forsoka fa en blund. Jag tror aldrig jag varit sa mork under ogonen forut. Trots tvekan for att jag kunde missa en somnminut gick jag ut i solen. Satte mig pa ett fik och bestallde in en crepes med choklad och en cafe creme samtidigt som jag bladdrade i en tidning mamma hade med sig hit. Harligt! Nar den lille vaknade gick jag ner och satte mig pa stranden sa han fick mat. En halvtimme lutad mot vaggen i solen gjorde gott.

Nu ar JN hemma och det ar helg. Och jag ar pa daligt humor for jag ar sa trott. Hoppas, hoppas att den lille har kommit over sin senaste kris och ar lite mera medgorlig inatt sa att jag kan bli en trevlig manniska igen.
Fikapaus
I solen pa stranden, matta och belatna

Inga kommentarer: