måndag 23 februari 2009

Working girl & badpojke

Idag skulle jag till doktorn halv tolv. Trodde jag, ja. Jag bokade in den lille tillsammans med alla attiraljer som foljer med i bilen, for till doktorn, satte mig i vantrummet (receptionisten var upptagen nar jag kom) och vantade. Noah borjade lata och ville inte alls ligga i sin vagn. En annan i vantrummet bara hostade och hostade. Jag vantade och vantade - klockan blev halv tolv, kvart i tolv, fem i tolv... Slutligen fragade jag de andra vilka doktorer de skulle traffa och vilka tider... det visade sig att jag hade tva framfor mig och en hade samma tid och klockan borjade narma sig tolv. Jag gick ut till receptionisten och fragade vad som stod pa. Klant-Karin hade skrivit upp fel tid sa hon (11.30 istallet for 10.30 da jag skulle ha varit dar). Jag bokade ny tid nasta vecka och for sen hem. Hann knappt slanga i mig lite mat och sen var det bara att connecta till ett internetmote med kollegorna och en potentiell kund. Tur att Noah var snall, for jag satt i mote i tre timmar!!! Jag gjorde inte sjalva demon, utan svarade pa fragor, forsokte hjalpa till och stotta. Han som gjorde demon var inget vidare faktiskt. Han hade liksom ingen koll tycker jag... men vi far hoppas att prospektet tyckte att det var lyckat.

Nu har den lille precis badat och jag passade pa att filma lite med webbkameran. Det blir ingen vidare bild, men anda var jag bara tvungen att dela med mig av Noahs favoritstund pa dagen. Idag var det hans pappa som fick blickar av karlek nar han blev nedstoppad i vattnet. (For de som undrar - i detta land ska man bada barnen varje dag. Jag vet att det inte alls ar fallet i Svedala.)

Inga kommentarer: