fredag 6 februari 2009

Sovmorgon, motstandsrorelsen, hagel

Jag fick sova inatt!!! Vi hade bestamt att Janne skulle fa sova hela natten ostord utan bebis (och mig) eftersom hans forsta arbetsdag pa lange var idag. Foljdaktligen gjorde vi iordning en sang till honom pa andra vaningen och sen lade jag och Noah oss i vart sovrum. Noah slocknade fort som attan och jag likasa. Sen sov det lilla grynet tills klockan var tre da han at och sen somnade om som en riktigt duktig bebis. Efter nasta maltid tog det lite langre tid, men inte mycket. Slutligen gick jag upp vid halv nio och kande mig ganska utvilad. Efter frukost och lite samtal med svarmor tog jag en lang dusch, inklusive epilering och schamponering. En ny manniska med matchande klader kom ut ur badrummet.

Vi trotsade regnet och tog en promenad pa eftermiddagen, men den blev inte langvarig da Jannes mamma inte orkar ga sa langt. Nar vi kom hem berattade Christiane for mig om sina foraldrar och sin pappa som var med i franska motstandsrorelsen under andra varldskriget. Det var jatteintressant! Det marks att fransoserna har en annan installning till kriget an vi svenskar (eller iallafall annan an vad jag har).

Nar Janne kom hem var Noah helt besatt av honom. Han tittade bara pa honom och foljde honom med blicken. Jag forsokte pakalla uppmarksamheten men utan att lyckas, det var pappa som gallde. Jag tror val egentligen inte att han har nagon storre koll pa vem som ar vem annu, men det var iallafall roligt for pappan att fa en sadan uppmarksamhet vid hemkomsten!

Tyvarr har jag inte kunnat sova sa mycket under dagen, men jag ar iallafall hel och ren och nu ar det laggdags. Inatt far jag sova med min stora alskling och den lille far noja sig med att ligga bredvid. Forhoppningsvis var natten till idag ingen engangsforeseelse. Hall tummarna. HART!

Inga kommentarer: