onsdag 11 februari 2009

Areuh, areuh

Areuh, sa sager tydligen bebisar i Frankrike. Noah sager det inte annu, men han ger lite ljud fran sig allt som oftast. I eftermiddags var de ljuden pa en decibelniva som troligtvis skulle bedomas vara skadlig for alla inom en radie av 1 km. Det var iallafall sa det kandes. Som vanligt nar Janne kommer hem sa ar han som en liten angel. Det verkar som om han har en jobbig period pa seneftermiddagen varje dag.

Natten var ok men jag var mer dod an levande nar jag slapade mig ur sangen vid halv atta for att hinna till ett mote angaende ansokan om dagmamma/dagis for hosten. Naturligtvis blev det tajt med tid eftersom han envisades med att ata ca 15 minuter langre an vanligt och sen kom storprutten precis nar ytterkladerna var pa. Bara att byta. Janne gick i forvag och jag kom lite forsent.

Vi var ute och gick efter motet. Solsken igen och jag passar pa. Det ar ju bra att trana lite. Tyvarr borjade den lille skrika som en stucken gris pa Rue d'Antibes (shoppinggatan) men som tur ar hade jag med mig Baby Bjorn - en underbar uppfinning - och lyckades lugna honom sa att vi kom hem utan att jag blev anmald for misshandel.

Nu har vi atit god middag och semlor. Mamma hade med sig semmelbullar hit sa det ligger nagra i frysen fortfarande. Mums, mums!

3 kommentarer:

Julia sa...

Aha! Det sa alltid min mormor när hon gullade med min lillasyster, men jag hade ingen aning om att det stavades "areuh". Ganska gulligt läte iallafall! Kram

Vive la France! sa...

:-) visst ar det sott! men jag langtar lite efter gamla hederliga dadada ocksa. hoppas att den lilla ar nojd med sin fodelsedag igar! kraaaam

Julia sa...

Ni kommer ju att få ett tvåspråkigt barn så det blir säkert både areuh och dadada! Och kanske lite kombos som daareuh och areuhdada... Födelsedagen var toppen, tack! kram kram