måndag 9 februari 2009

Shoppingpartner & fikakompis

Sahar trott blir man av att shoppa

Inatt sov vi sjalva Noah och jag. Det gick helt ok faktiskt. Han sov storre delen av natten, men jag undrar varfor han ater oftare pa natten an pa dagen. Ar det inte meningen att det ska vara tvartom? Vi har sagt att jag ska ta tva-tre natter sjalv i veckan nar Janne jobbar. Annars kommer vi nog att branna ut honom i bada andar och det vore jattedumt!


Vi vaknade iallafall till stralande solsken och eftersom den lille inte ville ta en extra somntimme pa morgonen begav vi oss ut pa upptacksfard. Eller snarare shoppingfard... Vi gick ner till stan och jag kopte klader till mig. Aven om jag annu inte ar nere i min "normala", innan graviditetsstorlek sa ar jag lite trott pa att ga i mammaklader och posiga grejer. Dessutom maste jag ju kopa upp mig pa trojor som ar latta att amma i. Efter diverse shoppingbesok och butiksbitraden som utbrustit "OOOOHHH, vilken liten sotis" gick vi och satte oss pa ett supermysigt fik, Volupte. Dar tog jag en liten sandwich och drack te och Noah fick ocksa lunch innan vi begav oss hemat. Jag kan alltsa konstatera att vi har gjort en bra shoppingpartner och en finfin fikakompis. Visst ar han lite tystlaten under fikat, men ibland kan ju det vara skont ocksa. Blickar som sager mer an tusen ord osv.

Pa eftermiddagen har han varit riktigt vaken och aven om han fortfarande ar mini-mini och det inte hander sa mycket sa kan jag se skillnad gentemot for nagon vecka sedan. Han foljer mig med blicken, han forsoker ge ifran sig laten. Efter lang anstrangning lyckades han idag fa till ett smackande ljud och blev makta forvanad. Jag langtar tills det blir de harliga dadada-ljuden!


Har ska bli fint vader tills nasta mandag om man far tro meteorologerna. I detta fall tror jag pa dem, stenhart! Det kommer bli fler fika pa stranden, en lunch da och da och kanske picknick med en bok nagon dag? Jag ska ocksa ta mig i kragen och ringa min ena kollega, Cecile, som ar mammaledig. Det kan ju vara kul att hanga lite. Hennes son foddes den 18 december, alltsa exakt en manad innan min, sa det kan vara skoj att se vad som hander pa en manad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter jättehärligt Karin, även om jag inte är avis på din upphackade nattsömn. Det dröjer förhoppningsvis inte länge till han lär sig att när det är natt ska man sova. Sen kommer tonåren och han har glömt det igen ;) Stor kram och återigen, vilken söt liten pojke du har fått!

Vive la France! sa...

Jaa, det ar harligt for det mesta. Forutom nattsomnsgrejen da. Men jag hoppas att det ordnar till sig. Hoppas att allt ar bra i Stockholm ocksa och att ni far lite skon vinter!

Anonym sa...

Jodå, det är kallt och snöigt minsann. Precis som föregående år ett par månader för sent bara för på jul var det tamigtusan nästan grönt ute.. :)