söndag 15 februari 2009

Storstadning & pumpinforskaffning

Nu har jag gjort det, bestallt min pump - TJOHOOO! Hoppas den funkar bra och att jag kan mjolka ur ordentligt som en duktig kossa!!! Planen ar att eventuellt, kanske, forhoppningsvis utnyttja presentkortet vi fatt fran Henrik & Asa pa Small Luxury Hotels i borjan pa mars nar mamma och pappa ar har - utan Noah. Morforaldrarna ska da, om allting funkar bra, fa den stora aran att vakna kl 23.25, 02.00, 05.15, 07.30 osv... medan vi sover pa lyxhotell i antingen Aix en Provence eller Portofino. Hoppas, hoppas allt gar i las!

Den lille har sovit battre aven foregaende natt till min stora gladje. Janne har dessutom kommit pa ett satt att motivera mig infor de nattliga vakenstunderna. Han pysslar och kliar mig pa ryggen. Det funkar faktiskt - I loooove pyssel! Det enda ar att ibland, nar han somnar under tiden, kan det bidra till irritation fran min sida.

Jag vaknade, trots att Noah varit snall inatt, pa fel sida. Allting var fel och JN gjorde allt for att gora ratt. Men det blev fel iallafall. Framat lunch, efter en langdusch, skarpte jag till mig och nu kanner jag mig helt ok. Vi har spenderat dagen med att storstada lagenheten, desinficera soffan, skura, damma. Det var mer an valbehovligt! Nu har jag ocksa varit tvungen att sortera undan Noahs minsta klader - han har blivit for rund och kanske lite for lang ocksa. Men mest for rund! Asa larde mig ett uttryck som jag kanner att jag kommer nyttja i framtiden "Han ar lite kort for sin vikt..."

Nu ska vi borja forbereda middagen - idag blir det lyx! Languster och kanske en slurk vino verde... muuums!

Inga kommentarer: