måndag 2 februari 2009

Vintervader = osregn och rusk

Nu ar det riktig vinter. Jag har svart att forsta att vi hangde pa stranden for bara ett par dagar sedan. Regnet oser ner och vi har spenderat hela dagen inomhus. Mamma hade tankt ga ut en svang efter att jag hade sovit middag (hon tog hand om Noah, Janne pysslade i lagenheten och handlade). Det bidde ingen promenad eftersom Tornrosa (dvs. jag) sov i flera timmar och sen blev det liksom lite sent. Skont var det iallafall med flera timmars somn i strack.

Noah kraktes over hela Janne igar nar vi gatt och lagt oss och han skulle rapa, sa det blev lite kaos (orngottsbyten, dusch etc). Den lille verkar alltid vakna till liv PRECIS nar vi gar och lagger oss. Jag vet inte vad det ar - vart sovrum? att det blir tystare? att det blir morkare? Hursomhelst hoppas jag att vi snart far ordning pa det. Istallet for att ata mera sallan pa natterna tycker jag att han ater oftare. Jag forsoker folja alla husmorstips och kompistips jag fatt, men hittills utan nagot lyckat resultat. Han kanske helt enkelt tror att han bor i en annan tidszon, kanske i USA? Straxt efter sju imorse hamtades mormor iallafall av sin trotta dotter och tog hand om Skrapet anda till 11 da jag slapade mig ur sangen. Konstigt, for Janne hade tagit storre delen av nattpasset, men det var anda jag som var knackt.

Hoppas att natten blir langre och att morgondagen bjuder pa blaare skyar sa vi kan promenera litegrann!

Inga kommentarer: