tisdag 28 april 2009

100 dagar idag!

Glomde saga angaende igar kvall - Noah sov, men inte for att Janne eller jag lyckats lagga honom. Nej, han somnade snallt enbart nar hans nyaste favvis lade honom. Hon sa efter att ha vaggat honom i armarna lite "Nu ska han sova" och sa gjorde han. Det galler att omge sig med ratt manniskor!!!

Idag fyller Noah 100 dagar. Pa tal om ingenting...

Imorse efter mitt besok hos barnmorskan (Noah var hemma hos Asa) gick vi ut pa en powerwalk och Asa gick ut och sprang. Planen var att vi skulle ses pa halva vagen, men vi maste gatt/sprungit om varandra. Solen sken och det var verkligen perfekt gangvader.

Nar vi kom hem var Asa redo for solstolen pa terrassen och vi var inte sena att haka pa. Noah satt under ett stort parasoll och var faktiskt riktigt snall och lat mig hanga lite i solen. Vi kakade lite god pasta till lunch.

Pa eftermiddagen promenerade jag med Noah till barnlakaren igen for att vaccinera honom for andra gangen. Utanfor traffade jag ett par med en en manad gammal bebis som var pyyytteliten. De sa att han faktiskt inte var sa liten for han vagde fyra kilo... sen fragade de hur gammal Noah var och blev forvanade nar jag sa att han var tre manader. De tyckte han var en jatte. Lakaren sa senare att Noah ar mer som en sex manader gammal bebis an som en tre manader gammal sadan... Jag undrar vad de har for skala i detta land - sa sma ar de ju inte, fransmannen, men tydligen ar bebisarna mini mini.

Noah skrattade mot doktorn, tittade glatt pa alla instrument och log mot sprutan nar han fick syn pa den. Nar doktorn sen gav honom denna sa rynkade han lite pa pannan och sen log han stort mot doktorn igen. Ah vad stolt jag var! Sa duktig han ar, min lille kille.

Nu har vi atit lyxig middag igen. Det borjar bli en vana som jag gillar. Idag fixade Janne maten. Sparrissoppa till forrat (jag gjorde den igar) pa farsk sparris och med lite farskpotatis i, sen fortsatte vi med champinjoner, tomater, avocado, honungsmelon, parmaskinka och massor god ost. MUMS! Nu borjar andra halvlek av Barcelona - Chelsea.

Ewa och Noah for en vecka sen
Noah pa terrassen idag
Vi vantar med att vara med pa bikinikort tills vi fatt lite mera farg, men handdukarna kan ni fa se iallafall :-)




Inga kommentarer: