lördag 25 april 2009

Asa ar har!!!

Nu har Asa kommit "hem". Hon ska ju vara hos oss tre och en halv vecka och jag hoppas pa massor gos, pyssel och gott sallskap.

Noah var jattejobbig inatt igen. Jag vet inte vad som star pa, men det verkar vara nagot pa gang som gor att han vaknar och skriker med jamna mellanrum. Janne sov i Noahs rum inatt for att kunna fa nagra timmars ordentlig somn. Vid halv sju vackte jag honom och han tog over. Han akte till jobbet sent, sa aven jag fick sova nagra timmar ostort.

Vid lunchtid kom Asa hit och lamnade av bagaget, sen akte vi till Theoule med Kaya och Danne. Det blaste en hel del, men vi hade mysigt anda. Vi hangde pa stranden i hyfsat la och njot av att bara vara.

Val hemma pa eftermiddagen vilade vi lite alla tre innan det var dags att gora sig iordning for kvallen. Vi for till Antibes och blev bjudna pa en harlig middag pa Cafe Kanter av Ewa. Noah skotte sig battre an bast och testade for forsta gangen sina nya horselskydd, inkopta i Stockholm, som Asa hade med sig. De matchar dessutom vagnen helt perfekt.

Nu ar vi hemma igen och det ar laggdags. Hall tummarna for att natten blir lugn och skon. Imorgon ser det ut att bli fint vader och jag hoppas att Ewa och Bengt far njuta av sin sista dag pa Rivieran. De ska nog gora en utflykt tillsammans med Asa. Jag tror att Janne och jag kommer att fixa i lagenheten och forsoka vila upp oss lite. Imorgon kvall ska Janne pa middag hos nagra kompisar och Asa foljer nog med mig pa en avskedsfest av en numera fore detta kollega som ska flytta till Egypten och jobba som dykinstruktor.

Min kamera ar tyvarr trasig sa att det blir inga bilder idag. Jag maste forsoka fixa den.

Inga kommentarer: