tisdag 14 april 2009

Sommar, sommar, sommar...

Imorse (kan man kalla det imorse nar man inte gar upp forran tjugo i tio?) kande jag mig riktigt utvilad och blev sa glad nar jag sag den underbart bla himmeln utanfor fonstret. Eftersom jag fatt lite power walk-inspiration av en valtranad Hanna beslutade jag mig saledes for att jag ocksa maste se till att komma i lite battre form och trana upp konditionen. Jag hade ocksa bestamt att jag skulle ga och hamta Noahs pass, samt traffa familjen Rask, sa jag packade vagnen full med sarong (om jag ville ligga en stund pa stranden nar Noah sov), kjol top och skor (som jag kunde ha pa stan) och kladde sen pa mig traningsklader och loparskor och satte pa det sportiga hjulet pa vagnen.

Jag gick langsmed stranden mot Cannes La Bocca och vande sedan om for att ga tillbaka mot Cannes. Noah sov gott, sa pa tillbakavagen stannade jag till en stund pa stranden. Eftersom jag var alldeles svettig tankte jag ta en dusch pa stranden, men innan dess ville jag kanna pa vattnet. Det var naturligtvis valdigt kallt, men anda inte lika iskallt som jag trott, sa jag tog ett snabbt dopp! Ah vad jag kande mig stolt over mig sjalv.

Pa stan traffade vi familjen Rask och fick massa fina presenter till den lille skrutten, fikade lite, pratade mycket och hangde. Mysigt att se dem och med risk for att lata som en gammal tant - oj, vad stora barnen blivit!

Jag for hem och gav Noah mat, da ringde en annan kompis som var i Cannes och ville ses. Sa jag hoppade in i bilen och for med Noah till Palm Beach eftersom det ligger pa andra sidan Cannes och traffade Cecile och hennes lille Marius. Vi tog en fika i solen innan jag for hem med en utmattad bebis.

Vilken harlig dag!
Bad-Karin
Camilla, Noah och Victor
Jag, Noah & Victor

4 kommentarer:

Anonym sa...

låter tufft att bo på rivvan ; )

Vive la France! sa...

ohh jaa det ar verkligen tufft ibland!

marika sa...

Men ååh vad avis jag blev nu när jag såg din badbild! Och kollegan som sitter bakom mig också ;) Här var det varmt och skönt i helgen som var men nu är det ruggigt igen. Svensk april helt enkelt. Havsbad får nog vänta bra länge till..

Vive la France! sa...

om det trostar sa verkar det bli samre aven har i helgen (jag kanske rent av lagger upp nagra trista regnbilder), men det ar sa harligt att ha fatt en forsmak av sommaren!

kram!