torsdag 16 april 2009

Shoppingdag

Det smattrade i poolen utanfor nar jag vaknade imorse. Osregn! Det ar aprilvader aven pa Rivvan. Sommar igar och osregn idag. Noah var lite gnallig pa morgonen, troligtvis for att jag var lite gnallig.

Jag beslutade mig snabbt for att inte stanna hemma hela dagen, det funkar liksom inte. Den lille maste fa se andra och dagarna blir inte lika langa for mig om jag beger mig ut, sa sagt och gjort - vi hoppade in i bilen och for till Cap3000. Jag tog Noah i Baby Bjorn och spenderade en timme pa HM till att borja med. Dar blev det mest grejer till lillen, men en skorta, ett par byxor och tva linnen till mig och en t-shirt till Janne slank ocksa ner. Efter detta HM-besok tog jag en tur till bilen och lastade av.

Pa Galleries Lafayette var det rea pa ratt manga cd-skivor, sa jag tankte att det kunde vara roligt att ha. Hittade Lykke Li, Oxmo Puccino, Guru, Bossa n' Roses och Seal... det blev ju faktiskt lite dyrare an vantat, men nu har jag lite ny musik iallafall. Jag avrundade med ett snabbt stopp i en skoaffar. Dar rakade de ocksa ha lite rea, sa jag kopte tva par skor. Inget sarskilt, men bra att ha-skor liksom. Ett par roda och ett par beiga. Nu slipper jag ga barfota (for det hade jag sakert gjort annars...).

Noah har varit exemplarisk under hela shoppingrundan och har ju charmat varenda butiksbitrade, samt nagra som stod i ko tillsammans med oss i vanlig ordning. Alla utbrister "vilka blaa ogon!!!" utan att inse att i princip alla bebisar har bla ogon i borjan. Fast det ar klart, hans ar ganska ljusa, sa jag tror att han kanske far behalla dem. I ovrigt konstaterade jag efter det dagliga badet nar jag vagde honom att nu har han sprangt 7-kilosgransen. Det ar inte sa illa att dubbla sin kroppsvikt pa 3 manader. Dock ingenting jag tanker efterstrava. Jag har faktiskt tappat ytterligare ett kilo senaste veckan och ar fantastiskt nojd over det. Bara nagra till, bara nagra till, sen ar jag med i matchen igen. Kanske till och med kommer i lite mer klader. Det vore ju bra!

Nu ska jag fa massage av min kille. Har sjukt ont i ryggen, 3 timmars shopping med Noah i Baby Bjorn tar pa ryggen, det vill jag lova! Det ar verkligen tufft att vara mammaledig!

Inga kommentarer: