fredag 17 april 2009

Noah & champagne

Vi har haft en hektisk dag idag. Forst lek pa morgonen, sen till barnmorskan for rehab. Pa eftermiddagen akte vi till Antibes och traffade Linda och hennes atta manader gamla Max. Vi fikade lite och sa tittade bebisarna pa varandra med stora ogon. Sa sott!

Pa vagen tillbaka fran Antibes fick Noah aterigen en kris i bilen. Jag kunde inte stanna pa motorvagen och den lille bara skrek och skrek. Jag vet inte vad det ar for fel, kanske sitter baltet for hart? Det ar lite jobbigt att inte veta vad som star pa och minst sagt pafrestande.

Val hemma var det ok igen, vi dansade och lyssnade pa musik fram till laggdags, da var det dags for annu en kris, men han lugnade sig nar han fatt lite mat och nu sussar han sott. Sjalv ska jag snart gora likadant, for jag ar helt slut och har ont i ryggen. Maste se till att bli lite mera valtranad och fa lite mer rygg och magmuskler om jag ska orka bara omkring pa honom!

Vi borjar komma i fas nu och jag blir alltmer foralskad i min lille bebis. Han borjar bli en riktig personlighet och skrattar hogt sa han kiknar nar man leker med honom. Han har ett ganska roligt skratt, for om man inte ser sa tror man ibland att han grater trots att han haller pa att skratta pa sig. Det ar iallafall valdigt varmande att hora. Nu langtar vi massor efter Asa som kommer om en dryg vecka, och Henrik som kommer till Valborg. Noah bjod in dem pa champagnefest idag i faddrarnas ara, darav fotot nedan.

Vad det galler kriser sa kunde jag inte lata bli att lyssna vid dorren som en gammal tant nar var granne ovanfor (som vi kopte lagenheten av) pratade (skrek) med sin hyresgast som tydligen ska vara ute imorgon, men som latsades lyckligt ovetande om detta och hela tiden upprepade "Madame, jag visste inte att det ar imorgon. Jag kan inte flytta imorgon. Min kille har inte sagt att han bara hyrt en manad." Var granne sa att i kontraktet stod det bara en manads uthyrning och darmed basta. Nu kanns det ju inte helt stabilt att ha snyltgaster som bor i studion ovanfor Noahs rum och det verkar ju vara lite markliga sadana. Jag tror att Janne och jag ska gora ett nytt forhandlingsforsok om att fa kopa studion och integrera den i var lagenhet. Kanns ju som om det vore det basta for alla parter, eller hur? Naturligtvis till ratt pris... Hon vill ha lite mer an studion ar vard, men om hon tanker pa allt besvar som hennes hyresgaster staller till med kanske hon gar med pa att sanka lite? Hoppas det, for da skulle vi fa flera fonster har och det behovs, for aven om jag verkligen alskar var lya, sa ar den lite mork.

Idag har vi haft fint vader trots att de utlovat regn, sa jag hoppas att solen fortsatter att visa sig imorgon.
Var alskade bebis, med mumsig champagne.

Inga kommentarer: