onsdag 8 april 2009

Husmorsbestyr

Imorse gick vi ner till marknaden och inforskaffade farsk frukt och farska gronsaker. Val hemma igen gjorde jag iordning tva soppor (potatis och purjolok och pumpasoppa) som jag tanker bjuda Hanna pa nar hon kommer imorgon. Vilken husmor jag ar!

Pa eftermiddagen fikade vi med Karine och Lirone. Han ar fortfarande miniliten och min Noah nastan dubbelt sa stor och ser ut att vara ett par manader aldre, trots att det bara skiljer tva veckor. Jag ar en bra mjolkproducent!

Efter fika pa stan gick vi in till Marianne & Julia och pratade lite. Nar Marianne sen skulle ge Julia sitt bad hade Noah somnat och Marianne beordrade mig att ga och lagga mig och vila pa deras soffa. Sagt och gjort. Jag vaknade 45 minuter senare... Lite galet att ga in till grannarna och vila. Marc blev lite snopen nar han kom hem och fann mig sussandes pa soffan, medan hans tjejer var pa overvaningen. Pa kvallen har vi kollat pa fotboll hos dem och atit pizza. Nu ar det laggdags for mig - jag ar helt slut trots min slummer.

Jag glomde beratta - Noah skickade idag ett mail till Marianne och fragade om hon ville vara hans andra fadder. Hon svarade omedelbart ja och jag tror att Noah kommer fa det basta av tva varldar med en svensk och en fransk fadder.

Inga kommentarer: