söndag 26 april 2009

Osregn men mysig sondag

Osregn fran morgon till kvall. Sa har vi haft det idag. Noah var ganska ok inatt och sen pa morgonen var han pa toppenhumor och gosig.

Efter att ha vackt Asa pa formiddagen sa hangde vi lite och sen gjorde jag och Asa oss iordning och gick ner till marknaden. Vi handlade massa goda saker och gick sen hem med vara tunga kassar. Vi at en kycklingsoppa till lunch som jag fixade till. Min nya husmorsgrej ar att ta hand om alla delar av vara inkopta grillade kycklingar och gora soppa pa det som blir over.

Pa eftermiddagen sov jag lite middag, Asa och Janne lekte med Noah. Nar jag vaknade gick Asa ner och tranade i vart gym/squashsal medan Janne fixade i studion. Det blir forhoppningsvis klart om inte alltfor lang tid. Sa lange har vi installerat Asa i Noahs rum och vi tror att hon trivs.
Marianne, Marc & Julia kom hit pa apero innan vi at en god middag bestaende av sallad och marinerad kyckling. Vi har haft sa himla roligt under middagen da vi hade svensk-fransk lektion. Janne sa meningar pa svenska och Asa oversatte till franska. Janne larde sig manga viktiga ord, till exempel fillifjonka. Hmmm...

Nu ar det snart laggdags for oss, eller iallafall for mig. Forst ska vi bara kolla pa uppdateringar fran Premier League i helgen.

Inga kommentarer: