måndag 6 april 2009

En sommardag

Ibland talar bilder mer an ord, se nedan for en beskrivning av Noahs och min dag.

Natten som foregick dagen hade vi bestamt att Jean-Nicolas skulle ge honom mat forsta gangen han blev hungrig. Tyvarr somnade jag inte innan dess och hade svart att somna aven efter, varfor vi bada tva var utmattade imorse nar vi vacktes i arla morgonstund.

Detta tidiga och bryska uppvaknande forlats nar jag tittade ut genom fonstret pa den klarbla himlen. Jag gick ner till stranden, alltmedan den lille sov (han maste ju ocksa ha varit trott efter att ha hallit lada under natten. Han sov iallafall i sitt rum storre delen av natten, men framat tretiden tog vi in honom till oss och han sov pa Jannes mage tills det var dags att ata nasta gang.

Det var sa himla skont ute och jag njot verkligen av att ga ut i en sommarklanning, utan strumpbyxor och angrade nastan att jag inte hade med mig bikinin. Men det ar kanske lage att jobba bort lite av overskottet jag samlade pa mig under graviditeten innan jag gor bikinientre pa publika stranden... Det ser ut som om det ska bli fint imorgon ocksa, men att det sen ska bli samre senare i veckan. Jag hoppas att meteorologerna har fel, for det vore harligt att bjuda Hanna pa lite sommar ocksa.
Noah sov sott i sin vagn
Stranden var halvfull av soldyrkare och ett flertal badade till och med!
Sjalv lutade jag mig mot vaggen och laste min nyinkopta Vogue
och gravde ner fotterna i den varma sanden.
Nar vi kom hem blev det lek pa terrassen for den lille
och lite mera solande for min del
Sa gosade vi ju saklart ocksa!

Inga kommentarer: