onsdag 22 april 2009

Middag pa Rue du Lac


Idag har vi hunnit med massor med grejer. Pa morgonen gick vi till marknaden och inforskaffade massor mat infor middagen. Jag kopte sa mycket saker att det var i princip omojligt att bara hem allt, och som tur ar var Marianne och Julia i krokarna med bil, sa vi fick skjuts hem.


Val hemma fixade jag de grejerna som kunde fixas och hann med att ligga fem minuter i solen innan Noah vaknade nar han tagit en liten slummer. Typiskt att han vaknade precis nar jag installerat mig med handduk, kudde, ELLE, vatten osv...
Pa seneftermiddagen nar han atit gick vi ner till stan och hamtade Ewa och Bengt, sen var det dags for bad och pyjamas for den lille. Han gosade saklart massor med extramormor och skrattade sa han tjot.

Efter lite irrande sprang jag aterigen ner mot stan och hamtade Danne och Kaya eftersom de glomt kartan hemma. Det ar inte sa latt att hitta i Cannes med alla enkelriktade smagator. Nu har vi atit en god middag - apero med kronartskocka, morotter, dip, chips, canapeer med gaslever och champagne. Det blev sen soppor till forrat - en pumpasoppa (nu ar sasongen for pumpa slut sa jag maste komma pa nagot annat) och en farskpotatisk och sotpotatissoppa. Till huvudratt bjod vi pa parmaskinka, melon, sallader, grillad kyckling och saklart ett Bandolvin. Vi avslutade med jordgubbar, kaffe och choklad.

Det blev en hel del mat over, sa jag vet vad jag kommer ata till lunch framover. Det ar inte sa latt att veta hur mycket som gar at nar man ar van att vara tva och nu var vi sex stycken.

Noah har varit sa snall och gossig idag och har latit mig pyssla med maten och forberedelserna. Jag hann ocksa med att filma lite och maste dela med mig av gladskrutten igen... Kan bara inte lata bli!

Nu langtar vi massor tills Asa kommer pa fredag och vi har redan bokat bord pa ett brasserie i Antibes infor fredagsmiddagen. Inte for att jag ar sarskilt hungrig just nu, men det ska bli jattemysigt!

Jag alskar de sma bebisljuden! Och sa maste ni ju lagga marke till den fina Sverigetrojan som Noah fatt av sin morfar...

Inga kommentarer: