tisdag 21 april 2009

Ont i kroppen, barnlakarbesok och film pa ett Arsenalfan

Jag skriver mitt i matchen, for forra gangen jag gjorde det sa gick det ju hur bra som helst. Arshavin har precis gjort mal mot Liverpool efter en i ovrigt ganska jobbig halvlek.

Jag har haft ont i kroppen hela dagen och beslutade mig for att stanna hemma och ta det lugnt hela dagen. Noah har varit jobbig inatt och jag forsokte fa tyst pa honom ett orakneligt antal ganger genom att aterigen stoppa in nappen (nar ska han lara sig att gora det sjalv???). Vid sju var det kort. Bebisen ville leka och pappan fick ga upp med honom. Jag tror inte ens jag hade kunnat om jag blivit tvingad under pistolhot. Vid nio kom Janne in med honom till mig, fardiglekt och lite trott, sa han fick sova en timme bredvid mig. Vi gick inte ur sangen forran halv elva. I like!
Vi har varit hos barnlakaren pa tremanaderskontroll idag ocksa. Noah vager nu 7.1 kg och ar hela 62 centimeter lang. Allt verkade bra i ovrigt ocksa. Doktorn sa dock att vi maste se till att han sover lite med huvudet at hoger, for han foredrar just nu vanstersidan och da kan han fa konstig huvudform. Det vill vi verkligen inte om han tar efter morfar och morbror vad det galler frisyr. Det galler ju att ha fin huvudform da...

Imorgon ska Ewa, Bengt, Danne och Kaya hit pa middag. Jag tanker forbereda lite buffet-aktigt med massa gronsaker, skinka och ost fran marknaden. Jag hoppas det kommer passa herrskapet.

Undrar om denna film kommer att tas med pa Cannesfestivalen?

Inga kommentarer: