söndag 19 april 2009

Ewa, Bengt, Danne & Kaya har anlant

Nu ar helgen slut och jag ska alldeles straxt ga och lagga mig efter en dag da vi haft fullt upp.
Imorse klockan sju vaknade Noah och jag var som vanligt helt slut, sa Janne tog honom och lekte med honom, pysslade i lagenheten och fixade medan jag sov tills jag vaknade av mig sjalv vid halv elva!!! Sa himla skont att kanna sig utvilad. Vi gick och la oss vid halv elva igar kvall, sa jag sov nastan tolv timmar (med avbrott for lite vaggning av bebis och endast en matning). Vi fikade lite, pratade mycket och hade det bra.

Vi har aterigen haft helt ok vader trots att de hotat med aska och stortskurar. Det var molnigt med solglimtar och ganska behagligt. Ovader pa Rivieran med andra ord...

Vi for till Antibes och traffade Ewa, Bengt, Danne och Kaya. De fixade lunch - baguetter, goda ostar, jordgubbar och rosevin med mera. Det var hur mysigt som helst! Noah fick tva supersota trojor som Ewa stickat at honom, med karlek i varje maska. Han kommer vara hur gossig som helst och dessutom slippa frysa nar det borjar bli kyligare framat hostkanten. Noah bjod pa idel leenden. Alla gosade saklart med honom - om det ar nagot som saknas den bebisen sa ar det inte karlek iallafall!


Pa hemvagen stannade vi till hos Daniela, Sylvain och Elsa och fikade lite. Elsa blev helt till sig av att traffa Noah. Hon har sedan de var har och at middag i december fragat nar bebisen Noah kommer ut ur magen. Hon klappade honom (efter att ha tvattat handerna noga), ville pussas, kramas och gosa med jamna mellanrum. Daniela och jag pratade och fikade lite, men blev da och da avbrutna av den lilla tva och ett halvtaringen med massa spring i benen och en trott, gnyende Noah.

Vi har inte bestamt vad vi ska gora imorgon, men forhoppningsvis kan vi vara utomhus. Jag kopte lite traningsklader igar, sa jag hoppas att jag kan komma att anvanda dem redan imorgon. Om det regnar far jag val testa dem framfor min WII fitness.

Inga kommentarer: