söndag 5 april 2009

Lunch i solen och middag hos grannarna

Vi vaknade tidigt imorse efter en ganska jobbig natt, men solen sken fran en klarbla himmel och Noah var pa toppenhumor trots att han inte sovit sa mycket. Janne akte och kopte material till renoveringen medan jag spenderade en timmes tid dansande framfor bebisen. Han alskar att sitta som herren pa tappan i sin babysitter medan man dansar och ror sig framfor honom. Kanske tycker han att det ar dags att jag blir av med de extrakilona jag fortfarande slapar omkring pa? Hursomhelst sa kommer det nog att bli sa till slut, for efter allt dansande och step up pa trappen framfor honom darrade benen och armarna likasa.

Vi gick en promenad pa formiddagen och at lunch i solen (idag har vi haft riktig sommarvarme!) innan vi akte och shoppade lite mat och andra impulsgrejer. Numera har vi en stor "kudde" pa terrassen som man kan lagga sig pa och jag misstanker att bror kommer testa att sova pa den nagon natt framover. Forhoppningsvis vacker eventuella snarkningar inte vara grannar...

Pa kvallen har vi varit pa middag hos Marianne & Marc tillsammans med en kollega, hans fru och deras tva dottrar. Smatjejerna var lite besvikna i borjan pa kvallen for att Noah sov. De hade ju tagit med sig en present! Men vid halv tolv vaknade den lille och tjejerna foljde med mig for att se honom. Trots att han vralade nar vi kom in blev han galen av lycka av att fa se barnen och borjade skratta, prata och sprattla med benen. Tjejerna blev ocksa glada nar han tittade storogt pa leksaken de hade med sig. Nar de gatt igen gav jag honom mat och trodde att det skulle bli svart for honom att somna om, men for tillfallet verkar det som om jag lyckats sova honom och jag ser fram emot flera timmars somn i rad. Vi far val se om det blir som jag tankt mig...

Inga kommentarer: