onsdag 29 april 2009

Andra halvlek

Dagen borjade med ett besok hos barnmorskan for mig for en utav kontrollerna jag maste gora efter fodseln. Jag lamnade Asa och Noah hemma som bada sov lite langre. Nar jag kom tillbaka gick jag och la mig och vilade igen for jag var helt slut. Asa tog Noah nar han vaknade sa jag fick "sjalvvakna". Skont, skont!

Det bjods pa en klarbla himmel, men oj vad det blaste! Mitt kladval nar jag for till barnmorskan var kanske inte helt ratt. Eller vissa kanske skulle saga att det var toppen. Hursomhelst visade jag nog trosorna nagra ganger eftersom klanningen blaste upp. Pa vagen hem kopte jag farsk baguette och varma, nybakade croissanter. Lyx!

Noah och jag spenderade dagen inomhus for det mesta medan Asa lag i solen pa bakgarden och laste. Noah har sovit lite mer an vanligt idag tycker jag. Kanske ar det sprutan han fick igar som gor att han blev lite trott?

Pa eftermiddagen gick Asa ner pa stan medan jag tog annu en slummer och Noah sov. Sen ringde min chef. Han kom inte direkt med glada nyheter. Dels fragade han om jag kunde tanka mig att komma tillbaka till jobbet tidigare, dels berattade han att flera inom sales, avdelningen som jag tillhor, har sagts upp. Det kanns verkligen inget vidare och han sa att det kanske kommer att bli annu flera uppsagningar. Jag blev lite stressad av det eftersom jag nu sitter har med lille bebisen, nyinkopt lagenhet och inte sa sma manadskostnader. Men min chef sa ocksa att jag sitter ganska bra till, sa jag far val ta honom pa orden. Jag sitter alltsa bra till, iallafall sa lange som han finns kvar...

Pa kvallen har vi varit hos Marianne, Marc & Julia for att titta pa matchen. Jag gick in till oss under forsta halvlek for att ge Noah mat och nu har andra precis borjat. Noah har somnat och det star 1-0 till Manchester United. Noah har pa sig sin Mini Gunners sparkdrakt och jag hoppas att den for tur med sig, for just nu ser det inget vidare ut. Lite tur kan nog behovas om "vi" ska vanda detta. Jag ska ga in till grannarna igen nu for det verkar som om den lille har somnat gott. Hall tummarna for ett Arsenalmal inom kort!

Imorgon kommer brorsan. Det ska bli supermysigt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! önskar vi dej här från Mantorp. Vi har ett strålande vårväder ! Ni verkar ha mycket vått denna vår ! Så söt er Noha är !!!! Sivan o Jan-olof