måndag 12 januari 2009

Annu en vardag... utan bebis

Efter annu en dag i varens tecken med klarbla himmel kan jag konstatera att det blir ingen bebis idag heller. Jaa, jag vet att jag ar otalig och att jag inte ens har gatt over tiden, men det har vantandet ar inte min grej! Mellan den 13 (imorgon) och 28 januari har vi fatt forslag pa fodelsedatum. Jag hejjar pa Micke och Julia (var lilla granne, som igar sa "Karin, bebisen kommer nar jag har sovit den stora somnen tva ganger").

Idag vaknade jag som vanligt innan Jannes klocka ringde och lag vaken ett tag tills alarmet gick av. Da borjade jag prata i 190. Vet inte om han uppskattar mitt nya morgonpigga jag. Vi at frukost och nar han akt till jobbet tog jag en liten slummer igen. Jag for sen ner till stan och gick omkring och flanerade och sa helt plotsligt - pang, superont i magen. Det var bara att satta sig pa bussen hem och jag tankte att "nu kanske det har kommit igang" och "aha, sahar kanns det". Jag har hort talas om falska alarm forut, sa jag ringde och kollade med min barnmorska om ett bad kunde vara pa sin plats. Hon sa att da vet vi; antingen kor det igang pa riktigt, eller sa stannar det av. Efter badet gjorde det fortfarande lite ont da och da, men nu verkar det ha avtagit i princip helt. Jakla lurendrejerier. Och hur 17 ska man veta om det ar pa riktigt. Jag tycker det ar lite fult att luras sadar!

Jag hade ju lovat mig sjalv att stalla in mig pa den 25 januari (som ar det franska datumet) och att inte stressa. Men man kan ju inte ra for hur man reagerar heller antar jag.

1 kommentar:

Julia sa...

Hihi, jag lovar att du kommer att märka när det brakar loss på riktigt! :-) Kram och heja!