onsdag 28 januari 2009

Bebis till hogstbjudande

Inatt funderade jag pa att salja bebis till hogstbjudande. Det ar en snall bebis som inte grater for mycket sa jag borde verkligen skatta min lyckliga stjarna, problemet ar att bebisen gillar att sova dagtid och vara vaken och "leka" eller iallafall titta med stora ogon omkring sig nattetid och saklart gny och grata sa fort han ar sjalv i sin lilla sang. Har fortfarande svart att fatta att det ar mitt ansvar. Det kommer val antar jag. Janne har inte haft nagon hojdardag pa grund av min nedstamdhet. Jag undrar hur mycket talamod han har egentligen. Jag maste forsoka skarpa mig lite nu.

Imorse fick den lille ett paket. Ett paket innehallande en troja som jag inte kommer att satta pa honom. Presentgivaren i fraga far diskutera det med hans pappa. Pa trojan star det namligen "MUFC - future striker for the reds". For de som ar oinsatta sa star MUFC for Manchester United Football Club. Jag undrade vem som kunde komma pa att skicka en sadan sak till en redan inbiten Arsenal-supporter. Det star att avsandaren ar Asa Martensson... Janne skrattade och skrattade. Noah sov och jag har annu inte fatt en reaktion fran honom. Aterkommer med det. Kanske var den fyllda blojan en reaktion pa trojan?

Pa eftermiddagen har vi varit ute o gatt i solen. Det var riktigt varmt idag o vi (Noah) hade sin forsta picknick pa stranden. Hoppas det fina vadret haller i sig nagra dagar framover sa mamman kan fa njuta lite.

Imorgon ska det strejkas har i la France. Public service som strejkar, jag vet inte riktigt varfor, men det verkar som de ska strejka for att de ar missnojda med krisen... hmmm. Ingen kommentar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars liten - han gjorde i byxan AV GLÄDJE när han fick den fina tröjan!! :-)

/Avsändaren

Hanna sa...

Har du fått några bud?? Jag höjer, jag lovar (exklusive tröjan, det blir avdrag för den). PUSS

Vive la France! sa...

inga bud annu faktiskt. men nu ar mormor har, sa med barnvaktshjalp tror jag att vi testar att behalla honom lite till...

Anonym sa...

Hanna - det är delvis tack vare dig. "Har ingen skickat en Arsenal-outfit ännu?" Jag rusade såklart hem o beställde ManU-tröjan. :-)

Heja mormor!!

Vive la France! sa...

Hanna! Du maste stalla fragor till ratt personer i fortsattningen. Janne sager att han kommer satta pa Noah ManU-trojan!!!