fredag 30 januari 2009

Shop till you drop

Efter annu en ganska ok natt vaknade vi hyfsat tidigt av att solstralarna letade sig forbi gardinerna i sovrummet. Jag kilade in i lagenheten bredvid dar mamman huserar (vi har aterigen lanat den av vara kompisar eftersom det inte hant sarskilt mycket pa studiofronten vad det galler renovering) och sen var det dags for Noahs forsta bad. Han var mer an nojd med publiken och visade stolt upp sina tillhorigheter - intvalningen var val ingen hojdare, men att fa hanga i badkaret!!! Sallan har vi skadat en nojdare bebis.

Innan lunch gick vi en liten promenad vid en utsiktsplats som ligger precis runt hornet och beundrade solskenet, havet, mimosan som precis borjat blomma och de snokladda topparna i bakgrunden. Harligt! Vid hemkomst fick jag lunch serverad, samtidigt som jag serverade Noahs lunch och sen tog mormor hand om den lille medan jag fick sova i 2 timmar! Jaa, TVA TIMMAR! Mormor verkade ytterst nojd over att fa ha den lille for sig sjalv.

Pa eftermiddagen efter visst kaos da kare Janne strulat bort ett kreditkort och spenderat en dryg halvtimme i panik letande efter detta (utan resultat) for vi till Cap3000, ett kopcenter utanfor Nice, dar min mamma tog barnvagnen och promenerade utanfor i solnedgangen medan Janne och jag shoppade litegrann. Jag kopte klader som funkar nar man ammar (nagot som jag forut aldrig reflekterat over) - tre omlottklanningar pa HM och nagra toppar och sen kopte vi mjuka, tjocka,lyxiga Calvin Kleinhanddukar till oss. Man maste ju fa unna sig lite saker da och da!

Inga kommentarer: