onsdag 21 januari 2009

Noah Henrik Andre - 18 januari (Asa vann)

Vart ska jag borja? Det har ju hant en del sen sist... Jag tror att jag far skriva lite i etapper, annars riskerar detta att bli varldshistoriens langsta blogg...

Noah Henrik Andre Sirguey beslutade sig for att gora sin entre 00.08 den 18 januari. Det passar ju bra med tanke pa att 8 ar JNs favoritsiffra. Vi akte till sjukhuset vid nio den 17 januari. Undersokningen visade att det inte var sa himla mycket pa gang. Hur kunde det da gora sa attans ont? Barnmorskan sa att hon trodde det var pa gang denna helg iallafall. Hon erbjod sig att lagga in mig for att kunna ge ordentligt smarstillande. Jag ville vara stark och cool och kom till hissen innan jag angrade mig och sa ”lagg in mig!”. Jag fick en spruta knark och kande mig sa harlig, sa harlig. Sov en stund. Janne akte hem och fixade lite medan jag sov. Vid halv fyra gjordes nya tester och det visade sig vara mera pa gang. Jag ringde Janne i all hast – upp till forlossningsrummet.

Det var jobbigt ett tag, sen var det dags for varldens baste lakare – narkoslakaren – att gora entre. Peridural = karlek! Allt gick bra forutom att Mini inte ville sjunka ner. Vi vantade och vantade. Till slut sa lakaren att nu ska han ut. Klockan var midnatt och vi insag att Asa vunnit vadet om fodelsedag. Det skulle bli den 18. Utan att fortalja for mycket sa var det lite tufft och nar han kom ut rusade de ivag med honom. Han hade svart att andas och de blev borta sa himla lange att jag fick panik. Janne sprang efter och kom tillbaka och sa ”det ar inget fel pa lungorna, nu skriker han hogt!”. Senare pa natten fick jag reda pa att det varit nara ett akut kejsarsnitt. Tur att personalen var sa proffsig att de inte lat det visa sig. Noah hade blivit lite trott under alla timmars jobb.

Dagarna pa kliniken har varit superbra. Alla har varit mer an fantastiska, hjalpsamma och underbara. Jag har lite svart att fatta hela grejen och alla hormonsvangningar upp och ner hit och dit. Nu ar vi tre och det kanns sa overkligt fantastiskt.

Jag har fatt massor fina mail, sms och meddelanden, sa tack till alla vara fina vanner! Jag langtar sa mycket efter er att jag blir tokig. Kom ihag – gratis barnvakt ar alltid valkommen!!! Jag skulle kunna lagga upp maaaassa bilder, men ska noja mig med ett litet plock idag iallafall.

Stora klader
Med en vattenflaska
Gosigt
Mina fina killar

5 kommentarer:

Hanna sa...

Åh va fin han är! Bra jobbat, vännen!! Längtar också massor och jag är mer än gärna barnvakt, det vet du. Massor av kramar till er alla tre, Hanna

Anonym sa...

Vilken jättesöt liten Noah du har fått! Skönt att allt gick bra till slut. All lycka och kramar.

Anonym sa...

Hej min kära systerdotter.
Det är bra synd att du bor såååå
långt borta, det skulla vara så härligt att få hålla det lilla knytet och klappa honom på huvudet
som Henrik gjorde med dig när du var liten.

Kram moster

Åsa Mårtensson sa...

En liten fråga då: vad vann jag? :-)

Vive la France! sa...

Tack alla goa! Jag onskar ocksa att ni vore narmare. Asa - du ska inte vara sa nyfiken. Vi tanker annu inte avsloja vad du kommer fa annu (mer an maaaassa pussar fran den lille saklart och fran mig nar du kommer hit).