onsdag 14 januari 2009

Somnbrist och lyxlunch

Annu en plagsam natt ar over, ett steg narmare flera plagsamma natter... Jag forsoker vara positiv, men det ar svart nar det gor ont overallt och jag inte vet vad som hander med kroppen. Igar kunde jag inte heller sova, trots att jag var utmattad. Jag hade kramper i ena sidan av magen i kombination med illamaende och det gjorde sa jakla ont sa jag tankte att det kanske kunde vara varkar. Jag vackte Janne vid halv tre och stackarn visste inte vad han skulle gora. Han masserade lite och sen forsokte jag aterigen sova. Utan att lyckas. Jag spolade upp ett bad och det blev inte battre. Vid fyra ringde jag till barnmorskan som hade nattvakt och hon tyckte inte det lat som varkar och rekommenderade smartstillande och om det inte gick over - sjukhusbesok. Det gick over och jag sov fran kl 05 anda till halv nio utan kisspaus. Naturligtvis leder somnbrist aven till hysteriska sammanbrott och i mitt fall aven svullen lymfkortel under armen. Jag ringde aterigen sjukhuset och de konstaterade att det nog ar kossan Karin (dvs. mjolkproduktionen) som staller till det vad det galler lymfan. Jag var helt fortvivlad nar Janne skulle aka till jobbet och han funderade pa att ta ledigt och vara hemma med mig. Men jag kom till sans och konstaterade att det ar battre han ar hemma sen.

Efter att ha repat mod gick jag ner pa stan, pa Croisetten, satte mig pa en lyxbeach och at en mumsig sallad med gambas, farsk spenat, avokado och farsk sparris. Och en chokladmilkshake, laste tidningen som Cia skickat och tittade ut over det spegelblanka, otroligt vackra Medelhavet. Janne var sa glad att jag slappnade av och madde bra att han inte kunde koncentrera sig pa jobbet. Stackarn, det maste vara valdigt pafrestande att ha en hoggravid, labil flickvan!

Nu har varken i sidan kommit tillbaka, men jag ska forsoka sta ut och ta varktabletter innan laggdags istallet for nu. Da kanske jag kan fa sova lite. Imorgon ringer jag till min lakare och ser om han vill traffa mig da istallet for pa fredag som ar bokat.

Inga kommentarer: