fredag 23 januari 2009

Vive l'essorage!!!

Idag har det regnat ute. Vi begav oss anda pa Noahs forsta utflykt - tog bilen till kliniken for att betala notan (har betalar man och sen far man tillbaka pengarna pa halsoforsakringen). Val framme var inte hon som har hand om betalningen dar, sa vi for hem igen. Noah har inte sovit sarskilt bra inatt. Det verkar som om han sover battre pa dagarna an pa natterna. Undrar om han ar jetlaggad sen fodseln? Det kommer val ordna till sig.

Janne har pysslat och gosat med honom pa dagen sa att jag har fatt vila. Sen nar vi pratade konstaterade vi att vi bada tva ansag att den andre gjorde mera och bada har daligt samvete for att vi inte gor tillrackligt. Battre det an at andra hallet! Jag undrar hur jag kan vara sa har trott och sa har lycklig pa samma gang? For mig har ju somnbrist alltid varit roten till allt onda.

Jag vaknade for en stund sen av att Jean-Nicolas var i badrummet och bytte pa den lille som skrek och skrek medan JN forsokte lugna honom genom att prata. Sen blev det tyst och fran JN hordes utrop "vive l'essorage" (= leve centrifugeringen). Tvattmaskinen som stod precis bredvid hade borjat centrifugera och all uppmarksamhet togs fran blojbyte och hunger och riktades mot den centrifugerande tvattmaskinen... man undrar ju vad som pagar i det lilla huvudet alltsa! Jag kan avsloja att jag skrattade ganska gott. Det var himla, himla sott.

I ovrigt kan jag saga att jag ar gaaanska sugen pa att ge mig ut och gora nagot ordentligt snart - vad som helst. Aka och handla mat, klader, promenad och fika pa Croisetten you name it! Vi far val se vad vi kan hitta pa i helgen - jag behover rastas helt enkelt.

Inga kommentarer: