söndag 25 januari 2009

Le baby blues?

Har i Frankrike talar alla om "le baby blues" vilket egentligen betyder att man blir lite nere efter att bebisen kommit. Jag tror att jag har lite baby blues. Varje kvall vid samma tid sa blir jag alldeles oversvammad av kanslor och tararna borjar rinna utan anledning. Det ar jattesvart att forklara och JN forsoker hjalpa mig sa gott han kan, men det ar bara att lata det komma ut och sen blir det battre igen. Det har sakert att gora med lite somnbrist ocksa.

Dagen har varit underbar - stralande solsken och riktig varvarme. Vi passade pa att ge oss ut pa var forsta riktiga promenad. Ner till strandpromenaden och gottade oss i solen bland barnvagnar och pensionarer. Pa eftermiddagen kom Daniela forbi med presenter till MIG!!! Japp, en creme och IKEA-godis. Snacka om lycka! Nu har jag en uppsattning saltlakrits att trosta mig med nar baby blues blir for stor.

Janne har listat ut att det ar nagot pa gang imorgon kvall och oroar sig for att jag ska trotta ut mig. Jag ska forsoka sova ordentligt imorgon och vila under dagen sa jag orkar vara lite tillmotesgaende pa kvallen. Pa eftermiddagen ska vi till barnlakaren som vill vaga Noah innan och efter amning, sa vi riskerar att spendera ett par timmar dar, for jag vet inte riktigt hur vi ska kunna reglera sa att han vill ata precis kl 14.00... Det vore ju smidigt om det var jag som bestamde, men sa ar inte fallet.

Har kommer lite foton fran dagen;
Ratt farger fran borjan
Paus i solen pa stranden
Janne i Suquet
Skon promenad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du, är det där en sån där jogging-vagn?
Väldigt härlig i alla fall, lite franskt temperament över färgen.

Det där med blues är ett världsproblem. Sen kan det ju vara så sköönt att gråta ibland, tyvärr har ju killarna lite svårt att förstå det.

puss och kram

mary

Anonym sa...

Hormoner, hormoner, hormoner.. De gör konstiga saker med en. Det lugnar sig nog snart får jag hoppas. :)