lördag 3 januari 2009

Lordag i Cannes

Nu har vi precis kommit hem fran arets forsta restaurangbesok - och kanske det sista innan Mini? Eller hur lange har han tankt att stanna dar inne? Imorgon fyller Henrik ar, sa det skulle ju kunna bli hans fodelsedagspresent? Nara, vi har faktiskt planerat nagot annat at honom i present ocksa, men det ar lite forsenat. Forhoppningsvis anlander paketet nasta vecka.

Hursomhelst sa har vi hittat en ny mysig restaurang. Inte helt gratis, men valdigt bra och mycket mat! Janne var dessutom nojd eftersom jag inte at upp hela min tallrik till hans stora gladje. Han har gatt ner i vikt sen jag blev gravid och havdar att det beror pa att jag numera ater upp mina portioner istallet for att lamna halva at honom. Det syns ju pa mig ocksa. Usch vad hemskt att se de dar "USA"-kinderna pa korten - de som jag hade nar jag var au pair och Henrik mumlade om julegrisen pa julbordet.

Imorgon ska Janne aka till Isola2000 eller Auron och aka skidor medan jag stannar hemma och tar hand om hushallet. Jag tanker besoka marknaden, kopa nya goda gronsaker och saklart lite blommor.

Lite kort fran nyarshelgen:
Janne infor arets forsta loparrunda
Nyarspromenad i Theoule sur Mer
Utsikt - Cannes i forgrunden, alptoppar i bakgrunden
Bergsbestigning
Inte sa lange kvar nu (hoppas jag!)


Inga kommentarer: