fredag 9 januari 2009

Helg efter forsta Karinlediga veckan...

Idag har vi haft en riktig vardag - solsken och 14 grader. Det ar inte sa dumt att fa lite solsken i det vinterbleka ansiktet faktiskt. Jag vaknade tidigt och beslutade mig for att aka och titta efter ett skotbord och lite smagrejer. Det blev en tur till Cannes la Bocca & Mandelieu. Skotbord ar nu inhandlat, liksom nagra sena julklappar + tidiga fodelsedagspresenter till Janne. Kande lika bra att kopa nagra saker nu, aven om han inte fyller forran i slutet pa manaden. Det blev tyvarr inte sa roliga presenter, men iallafall nagot att borja med, lite traningsklader och boken Isprinsessan oversatt till franska. Han har blivit lite battre pa svenska pa senaste tiden, men det ar nog en bit kvar tills han kan lasa pa orginalsprak trots allt.

Byggarna kom hit efter lunch idag och haller nu som bast pa att gora klart i minirummet. Tror att det tog lite langre tid an de hade raknat med - men a andra sidan, de grater val inte, de debiterar ju. Nu kvarstar bara resten... men det kanns iallafall skont att vi har rummet klart. (Tar bilder och lagger upp imorgon.)

Har lite svart att inse att min forsta vecka som Karinledig snart ar over. Aven om jag inte gjort sa valdans mycket sa har veckan gatt ganska fort. Sarskilt med tanke pa att jag varit vaken mer an en normal arbetsvecka. Hoppas att jag far sova ut ordentligt i helgen sa jag ar redo infor nasta Karinlediga vecka! Nu ska jag vila. Eller sa skurar jag golvet. Imorgon kommer Nathalie, Fater, Dom & Rania hit pa middag. Maste fundera ut vad vi ska ata. De har forbarmat sig och tar med sig efterratt respektive vin, sa nu kvarstar bara apero, forratt, varmratt och ostar :-). Det ser ut som om det ska bli fint vader i helgen ocksa (hoppas hoppas), sa da kanske det far bli en lyxlunch pa en terrass pa sondag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att Janne inte kan tillräckligt bra svenska för att läsa din blogg - då hade ju hans födelsedagspresenter varit avslöjade...!