torsdag 1 januari 2009

Forsta dagen pa ett nytt handelserikt (?) ar

2009! Detta kommer bli ett bra ar. Hoppas det iallafall! Det maste det ju bli, Mini kommer ju detta ar!

Slutet pa 2008 var som vantat lugnt for min del - smakade lite i Jannes skumpaglas, men inte mer an sa. Jag hade ju min Champomy (appeldryck med kolsyra for barn i champagneliknande flaska) och det ar ju inte helt fel. Vi at en jattegod middag och mumsig dessert som avslutades i var lagenhet med WII spelande och whiskey (ortte for mig). Laggdags vid narmare halv fyra-tiden och jag har sovit battre an pa riktigt, riktigt lange till min stora lycka. Ah sa skont det ar att vara utvilad!

Idag har vi tagit en forhallandevis lang promenad i Theoule sur Mer - det var lite vaxlande molnighet, men alldeles klart over Alperna, sa man sag de vita bergstopparna bada i solsken i horisonten. Vackert, vackert! Jag korde hem, medan Janne sprang sin arliga nyarsrunda - 15 km. Idag var det vad fransoserna kallar "foire au slip" pa vagarna - direktoversatt kalsongmarknad, vilket innebar att det ar lite hursomhelst och folk har ingen koll. Jag anvande min favoritdel pa bilen ett antal ganger (tutan).

Ikvall kanske jag kan lura Janne att kolla pa Mamma Mia?

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. kalsongmarknad, det ska jag börja använda här. även om vi är ganska stiffa på vägarna mest hela tiden. men kl 05 på macdonalds kanske??

Jag hejjar på er och mini 2009.

gott nytt maria