torsdag 22 januari 2009

Barnvagn och blojor

Idag har barnvagnen aaaantligen kommit. Det var val pa tiden kan tyckas! Janne ar fantastiskt stolt over sitt inkop och jaa, den ar fin, men a andra sidan sa ar det en barnvagn och inget annat. Jag har inte hunnit ta kort annu, men det kommer. Idag har Noah aven fatt sitt forsta paket adresserat i sitt eget namn! Det kom fran familjen Malmstrom/Cruseman och inneholl nagot som jag LOVAR att vi kommer anvanda. Pampers New Born blojor. Tack mina kara vanner, nu slipper den lille ga med rumpan bar!

Forsta natten har gick ok, men jag kanner mig otillracklig. Janne var helt slut och jag likasa och aven om han ar pappaledig sa tycker jag det ar onodigt att vacka honom nar jag anda maste vara vaken och amma. Han sa nar vi gick och la oss; “vack nu mig om du vill sova”. Vid tretiden gjorde jag anda som han sagt och vackte honom, for aven om den lille inte gratit eller latit sa ville han absolut inte sova och ville inte heller ligga vaken i sin ”sang”. Jag vill inte att han sover i var, sa vi hade lite meningsskiljaktigheter helt enkelt, troligtvis inte for sista gangen... Forsta dagen hemma har varit bra, aven om jag onskar vi hade hunnit mera. Men allt har sin tid och det finns ingen anledning att stressa, sa vi tar det lite lugnt. Det ar alldeles underbart att vara hemma alla tre tillsammans och aven om jag har svart att fatta allt som hant sa borjar allt ta mera form och bli lite mer verkligt nu.

For er som undrar och som jag har glomt informera - den lille var 50 cm och vagde 3 560 gram nar han foddes... och jag kan ocksa tillagga att Pamela Anderson och jag inte langre spelar i samma division. Jag ar mera som Lola Ferrari an Pam.

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du lika stor mun som lolo? why? ;-)

Vive la France! sa...

jag vet, visst ar det konstigt?