tisdag 27 januari 2009

Trott idag

Idag ar jag sa trott och kanner mig lite hangig. Hoppas att jag inte haller pa att bli sjuk! Har frusit och svettats om vartannat hela natten, men dagen har varit battre. Kanske bara annu en omstallning i kroppen. Den lille fortsatter vagra sova for sig sjalv nattetid och JN tog hand om honom till halv fyra pa morgonen med bara matpauser fran min sida. Vid halv fyra trot talamodet for pappan och jag tog over. For tredje dagen i rad gick jag inte ur sangen forran vid lunch. Vi at en stor brunch och sen gjorde vi oss iordning och for till jobbet eftersom jag hade nagra papper att signera for mammaledigheten. Det var faktiskt ganska roligt att se alla. Janne stannade utanfor med Noah eftersom vi inte ville bli kvar dar alltfor lange. Jag blev nastan lite sugen pa att jobba aven om jag tycker det ar fantastiskt skont att vara hemma. Undrar hur det kommer bli nar jag kommer tillbaka.

Vi tog en liten promenad i skogen utanfor jobbet innan vi atervande hem. Jag har vilat en stund medan Janne har dammsugit och stadat. Jag trodde det var meningen att jag skulle vara hormonfylld och orka massor, medan han var lite sankt men i vart fall verkar det vara tvartom. Jag vaknar ju inte ens alltid nar Noah ar ledsen om jag vet att Janne har hand om honom. Ar det nagot som fattas mig?

Pa torsdag kommer min mamma och det ska bli skont. Forhoppningsvis kan Janne och jag fa lite tid ihop och styra upp lite saker i lagenheten samt fa lite tid tillsammans medan mormor tar hand om Noah. Antar att han kommer bli ganska pussad och kramad och jag ar inte det minsta orolig for att det kommer ga nagon nod pa honom. Om allt ar bra och om solen skiner sa har vi planer pa att aka till Cap3000 pa fredag och shoppa lite. Eftersom barnlakaren starkt rekommenderade att vi inte tar med Noah till stallen med mycket folk pa grund av alla influensavirus som just nu harjar kommer vi utrusta vagnen med allt som behovs och ladda en mobil till mormodern som sedan far ta sig en starkande promenad i solskenet medan vi shoppar. Jag langtar!!!
Fodelsedagsgos och gymovningar
Gudfar Jean-Nicolas, Jade och Noah
Noah kommer inte att uppskatta denna outfit nar han blir storre, matchande byxor finns ocksa, men vi missade dem denna gang...


Inga kommentarer: