söndag 4 januari 2009

Grattis pa fodelsedagen bror

Det bidde ingen Mini i fodelsedagspresent, aven om dagen inte ar over sa kan vi nog med sakerhet saga att det drojer ett tag till. Det kanns som ungen krypt upp litegrann och beslutat sig for att pressa luften ur mina lungor ett par dagar till.

Vilket harligt vintervader vi har haft idag! Stralande solsken och ganska varmt. Janne har varit och Auron och akt brada. Jag kollade in webbkameran mitt pa dagen och kan villigt erkanna att jag blev lite avis... men jag har haft en skon sondag har ocksa, sa jag ska verkligen inte klaga.

Efter en sovmorgon begav jag mig som vanligt till marknaden och inforskaffade mer gronsaker an jag tror vi kan ata. Men jag kan ju inte lata bli - det ser sa smarrigt ut med alla fina farger och dofter som sprids. Det blev ett par blombuketter ocksa. En kaffe (decaf) i solen och sa blev jag hamtad av Marianne och Julia, for mina inkop var for tunga...

Nar jag kom hem gjorde jag en pumpasoppa med lime, koriander och sambal oelek som vi ska smaka ikvall. Sen kunde jag inte motsta att gora pannkakor ocksa. Kan ju spara och ata som lunch i veckan nar jag ar hemma.

Inga kommentarer: