tisdag 6 januari 2009

Ny kurs, ny kompis?

Andra dagen som mammaledig. Konstigt egentligen att det heter mammaledig fastan jag annu inte ar mamma. Jag foredrar for narvarande att helt enkelt vara Karinledig. Jag tycker egentligen att nar man ar Karinledig sa ska alla som ar Asalediga komma och halsa pa :-). Fast de Asalediga kommer ju faktiskt om inte sa lang tid ocksa, sa jag ska inte klaga.

Idag har jag varit pa annu en kurs - den sista teoretiska - som handlade om sjalva slutfasen av forlossningen. Om jag ska vara riktigt arlig sa tror jag att jag hade kunnat klara mig utan denna kurs for att leva i viss fornekelse. De sager att det inte ar bra att leva i fornekelse, men det fornekar jag! Jag sa till Janne att han ska klippa navelstrangen (for det verkar vara sa det funkar) och han svarade "Inte en chans, det finns folk som har betalt for att gora sant. Kolla in min navel, den ar ju helt konstig och det var sakert for nagon amator klippte...". Jag tror jag ska ha en liten kurs med honom nar han kommer hem fran jobbet.

Hursomhelst, nar kursen var slut sa skulle en av kursarna ta bussen ner till stan, missade den, sa nar jag korde forbi hade hon borjat promenera i regnet. Jag stannade saklart och sa att hon kunde aka med mig. Sa foll det sig att det var den tjejen som jag under ett par kurser faktiskt har tyckt verkat mest sympatisk. Vi beslutade oss for att byta nummer och fika nasta vecka. Och sa heter hon Karine ocksa, det maste ju vara en bra tjej! Hon ska ocksa fa ett gossebarn och planerat ca en vecka efter mig.

Pa eftermiddagen kom Nathalie och Leo pa besok och Leo gnallde mest hela tiden. Da tog jag till masterknepet - det fanns nagra pepparkakor kvar i huset som jag stack till honom. Tyst blev det, med omedelbar verkan. Nathalie undrade vad det var som kunde vara sa effektivt, hon vill ha. Far se om det finns nagra kvar nasta svang forbi IKEA.

2 kommentarer:

Åsa Mårtensson sa...

Åsaledig kommer - en masse! Dock först när Karinledig blir mammaledig. Åsaledig kommer besöka så mycket att mammaledig ångrar att Karinledig någonsin bjöd in Åsaledig..! ;-) Janne också..

Vive la France! sa...

Haha! Inte en chans! Asaledig innebar namligen inte Miniledig :-) bara sa att du vet. Och om du inte ar snall sa bestraffas du med nattvaket! Vi langtar massor!!!!!!!