torsdag 8 januari 2009

Minirummet ar nu integrerat

Idag har byggarna varit har igen. Minirummet ar numera integrerat i lagenheten - for de som inte vet sa fanns dorren till minirummet innan i den gemensamma entren och vi hade inte nagon ingang direkt fran lagenheten. Det var ju inte sa praktiskt... De kommer att gora klart imorgon och sen kvarstar en hel del att gora innan det ar helt beboeligt (spackla, mala, fixa) men det borjar iallafall likna nagot! Vi (Janne) har beslutat oss for att gora sjalva finishen sjalva - dels for att det blir en hel del billigare och dels for att byggarna ar sa himla uppbokade. Det kanns bra att det iallafall ar gjort och nu kan jag borja fundera pa vad vi ska ha for mobler och sa. Dessutom ska jag skura och bli av med slipdamm som verkar ha tagit over allt de tva dagar som byggarna varit har.

Nar kommer Mini? Vad tror ni? Datumen som ar sagda ar 16 januari enligt svenskt satt att rakna och 25 januari om man raknar som fransoserna. Jag hade ju helst velat att han kom imorgon, men det verkar vara lugnt pa den fronten. Vinnaren av vadslagningen kommer att belonas med... hmm... med... jag vet inte annu, men med nagot iallafall.

Idag skulle jag ha traffat en mammaledig kollega, men mellan byggjobbsinstruktioner och bankbesok samt langpromenad kande jag att det blev for spackat schema och darfor ska vi ses imorgon eller nasta vecka istallet.

Inga kommentarer: