torsdag 12 mars 2009

Fortfarande trott...

...men idag ar det battre. Natten har aterigen inte varit nagon hojdare. Noah somnade snallt igar kvall och jag lade mig straxt efter. I vanlig ordning sa skotte han sig till forsta amningspausen och somnade direkt efter. Nar det sen var dags for nasta matning somnade han aterigen utan knussel. Men sa vaknade han efter en timme och uuuaaa, uuuuahh:ade under en timmes tid. Ingenting hjalpte! Eller om jag ska vara riktigt arlig sa testade jag inte allt. Jag var liksom inte i form for det. Jag holl iallafall nappen i en timmes tid. Sen bytte jag pa honom och gav lite mera mat. Da var klockan halv sju och Janne tog over.

Idag har han sovit som bara den! Inte helt underligt, han maste ju vara helt slut efter att ha partajat flera natter i rad.

Vi akte ner till stan efter lunch och gick arenden. Istallet for att ta vagnen fick han sitta i Baby Bjorn. Snacka om att han gjorde succe vart vi an gick - pa posten "ohh vad sot han ar", pa Sephora fick jag nastan sla mig ut eftersom alla kvinnor ville titta pa de blaa ogonen, rora de sma fingrarna och klappa pa huvudet. Jakla bakteriehard! Sen tog vi en runda pa Croisetten ocksa. Det ar smockfullt med kostymkladda nissar denna vecka eftersom det ar en fastighetsmassa. Helt galet! Jag skrattade gott ocksa eftersom det var ganska manga som var kraftroda efter att ha rapressat i solen utan solskyddfaktor. Orutinerat!

Sen vill jag bara namna hur lattade vi ar att strafflaggningen gick bra for vart lag igar! Noah borjade gnalla igar kvall och jag forstod senare att det var for att det inte sag bra ut nar Arsenal lag under med 0-1 mot Roma i Champions League. Tur att det ordnade sig till slut!

Nagra kort tagna idag:
Min karlek med sin karlek (nappen)
Noah vet inte hur man gor nar man haller kvar nappen i munnen. Nar den aker ur foljs det efter nagra sekunder av ett UUUAAAA som grannarna hor genom tegelvaggarna. Men det tar en stund innan han forstar att han har tappat den. Som Henrik alltid sa till mig "Det ar inte latt att vara liten".

1 kommentar:

Julia sa...

Våra liv tog en ny vändning när Nadia lärde sig stoppa i nappen själv... Fast det är ju förstås några månader dit för er, men jag lovar, det kommer! Och innan dess kommer han säkert lära sig suga med lite högre tryck för att hålla kvar den! Heja Noah! Kram