lördag 7 mars 2009

Noah "kollar" pa sport pa teve

Huvudvark, trott, ont i kroppen. Japp, allting samtidigt nar jag vaknade imorse. Inget vidare. Dessutom var Janne lika trott som jag och det bidrar ju inte direkt till harlig lordagsstamning. Noah har varit lite pigg inatt helt enkelt. Inte skrikig sa lange han fick vara i armarna eller aka fram och tillbaks i vagnen, men om man la ner honom eller slutade knuffa vagnen av utmattning sa fick man ett "UUUUAAAAAHHH" som svar sa att hammaren, bygeln och stadet nastan hoppade ur orat. En operasangare (han har bra lungkapacitet) som jobbar pa en kemtvatt (alskar att kolla pa tvattmaskinen) och cyklar (pedalerar konstant med benen) pa fritiden, ar det en san vi har gjort?

Pa formiddagen akte vi for att kopa en bebissits som gungar bebisen fram och tillbaks. Vi har hort att det gor underverk nar man inte far sova och att bebisen somnar utan knussel. Vi var alltsa tillrackligt desperata for att investera i en sadan. Forsta affaren hade inga fina och dessutom kostade alla over 150 euro, alltsa runt 1 740 SEK (det ska bli kul att aka till Sverige och shoppa om vaxlingskursen haller i sig!). De foljande affarerna hade inte nagra och vi beslutade oss for att aka till Saint Tropez vid senare tillfalle och lana vara kompisars gunga. Vi kopte McDo och for till stranden och picknickade.

Pa eftermiddagen ville Janne kolla pa tennis med Noah och jag passade pa att stada. Hur tennistittandet gick kan ni se nedan... Stadningen gick bra och var mer an valbehovlig. Hur manga kubik damm kan man fa in pa dryga 100 kvadrat? Nu tittar Noah pa fotboll och Janne slipar vaggarna i Noahs rum. Jag ska val snart titta om det finns nagot i kylen som vi kan mumsa pa ikvall. Eller sa bestaller vi hem nagot, for jag ar lika trott nu som nar jag vaknade imorse...
Noah i sina fina Pumas
Killar "kollar" pa tennis...
Noah kollar pa fotboll. Fulham - Manchester United
Verkar vara en ointressant match...

Inga kommentarer: