onsdag 25 mars 2009

Nu ar de satta i arbete...

Solen skiner fran en klarbla himmel.

Natten var verkligen inget vidare, jag undrar om han ar i nagon slags vaxtfas, for han sov i princip hela dagen igar och at och at massor. Jag traffade precis Karine och Lirone pa stan och Lirone sover numera ca 9 timmar per natt.

Klockan sju knackade jag pa hos morforaldrarna och lamnade over den lille som var pa sitt vanliga, harliga morgonhumor. Janne och jag sov vidare nagra timmar till. Sa skont! Pa formiddagen akte vi och inhandlade saker till lagenheten medan pappa jobbade i Noahs rum (det kanske till och med kommer att bli klart nu nar pappa ar har, for han ar valdigt effektiv) och mamma var ute och gick med Noah. Efter en god lunch akte vi ner pa stan, Janne och jag, och kopte solglasogon till mig, samt en videokamera for att kunna gora lite filmer som vi sen kan dela med oss av, medan morforaldrarna tog hand om lilleman.

Jag kan saledes meddela att mamma och pappa ar satta i arbete och vi njuter av att kunna rora oss lite friare och av extrahanderna som finns att tillsta.

Snart kommer Marianne, Marc & Julia hit pa apero och sen ska Janne laga crepes at oss. Han ar den perfekta crepes-bagaren eftersom man far valja sjalv precis vad man vill ha i och han har laddat upp med allt mojligt. Vi kommer nog att ga och lagga oss matta ikvall igen med andra ord.

Janne och Noah vilar
Noah i sitt gym. Mormor tittar pa saklart.
Morfar satter lister i Noahs rum
Noah far mat av mormor. Han gillar att ata och bryr sig inte om att maten kommer ur en nappflaska och att det ar nagon annan an mamma som matar... Det ger mig lite mera frihet helt klart!

Inga kommentarer: