söndag 29 mars 2009

Stora framsteg och hjalpande hander

Jag sov ganska daligt inatt av gammal vana, vaknade med jamna mellanrum och undrade vart den lille holl hus, vart den tunga andhamtningen och snarkningarna fran den sovande bebisen var. I lagenheten bredvid lag Noah och sov gott mellan mormor och morfar. Han slog som sagt nytt rekord med hastlangder vad det galler tid mellan maltiderna och jag undrar vad jag har gjort for fel. Svaret ar troligtvis att jag ger honom att ata trots att han egentligen inte behover. Mamma hade istallet givit honom nappen och darmed somnade han om. Jag borde ta lektioner av morforaldrarna.

Idag har vi gjort stora framsteg i lagenheten. Pappa och jag har malat och pysslat med Noahs rum medan Janne har knackat ner delar av taket i studion och sen borjat spackla. Mamma har tagit hand om Noah och jag undrar hur mycket krafter de besitter, mina foraldrar! Jag har nastan lite daligt samvete for att de kommer hit och arbetar mer an heltid, men a andra sidan sa far vi ju passa pa att vila upp oss for nasta vecka ar vi ju sjalva igen. Vad mycket fortare och vad mycket lattare det blir nar man har tillgang till tva extrapar hjalpande hander!

Pa kvallen akte vi och kollade pa fotboll hos Nathalie och Fater, dar vi sag Frankrike besegra storlaget Litauen med 0-1. Nar vi kom hem hade morforaldrarna flyttat den lille in till sig och jag sa att vi kunde ta tillbaka honom for de sag lite trotta ut, men trots att jag fragade flera ganger sa far jag aterigen chansen att sova manga timmar i strack. Jag hoppas att de far gora detsamma.

Idag var det morfar som stod for badandet. Noah verkar overfortjust och pratar som bara den sa fort han kommer i narheten. Han har lyssnat noga nar jag berattat att det ar lage att han haller sig val med de bada. I vissa fall ar han med andra ord mycket vis, trots sin ringa alder.

Pappa badar den lille som tittar storogt pa honom. Som ni ser har pappa hunnit sitta och njuta nagra ogonblick i solen foregaende dagar och har fatt lite varsolbranna.

1 kommentar:

Anonym sa...

så härligt.
familjen rules..

puss M