onsdag 11 mars 2009

Somnbrist och bra post

Igar kvall var Noah i sitt esse. Han skrattade, pratade, myste och lekte i sin nya babysitter i en timmes tid, utan att fa spelet for att han inte blev buren omkring som en liten prins. Vi hade supermysigt! Jag var sa glad nar jag gick och la mig att jag var heeeelt overtygad om att bebisen som var i storform till kl 23 pa kvallen, skulle sova iallafall fyra-fem timmar i strack. Fel hade jag. Jattefel. Tre timmar blev det, som vanligt. Vid andra malet runt halv sex tyckte den lille att det hade sovits tillrackligt och borjade lata. Janne gick upp pa overvaningen och jag tog Noah i sangen bredvid mig for att kunna halla in nappen samtidigt som jag sov (har blivit ratt bra pa det). Noah ville inte sova. Han ville inte ha nappen. Han ville ga omkring och leka. Det ville inte jag. Sa borjade var dag.

Vid halv nio ringde det pa dorren, da kom ett paket till oss. Vi har fatt var fina Stockholmstavla i inflyttningspresent fran Henrik & Asa. Den ar jaaaattefin och vi maste nu bestamma oss vart vi vill att den ska pryda var lya.

Nagot senare ringde det pa igen, denna gangen brevbararen som hade ett rekommenderat brev. Jag oppnade och till min stora gladje har den franska skattemyndigheten, efter att ha fatt Jannes motargument angaende lagenheten, beslutat sig for att vi inte behover betala de 1800 eurona var i extraavgift! Himmel vad kul jag ska ha for de pengarna!! Och vad skont att de tog sitt fornuft till fanga.

Pa formiddagen var det gnall, gnall, gnall forutom den lilla stund jag stod i duschen. Jag forsokte fa honom att sova lite for att jag skulle kunna vila, men ack nej. Uuuuuuaaaaa, uuuuaaaaa lat Noah tills jag blev helt tokig. Med tarar i ogonen och en grym huvudvark beslutade jag mig for att skicka ett mail till Janne som kom hem ett par timmar mitt pa dagen. Sa fort Noah fick syn pa sin pappa blev han idel solsken. De var ute och gick en och en halv timme sa att jag fick sova. Sen for Janne tillbaka till jobbet.

Nu ar det fotboll pa teve, men jag ar helt slut och det kanns som om jag har bomull i skallen, sa det blir nog laggdags for mig. Nagra vardefulla timmars somn innan det ar dags for nasta amning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah vad skönt att skattemyndigheten kom till sans, det går ju att göra MASSOR med betydligt roligare grejer för 1800 euro. :) Hoppas lillkillen börjar sova bättre snart så mamman också får göra det. Kram!

Vive la France! sa...

jaa, visst gor det. undrar vad jag ska shoppa? ett par riktigt heltackande oronproppar kanske? kram!