måndag 9 mars 2009

Hakan i, nasan fri

Jag laste en artikel om amning haromdagen och det fanns ett uttryck som beskrev hur bebisen skulle vara nar man ammar ratt "Hakan i, nasan fri". Jag skrattade for mig sjalv och undrar vilken av hakorna som ska vara i. Jag kan nog rakna till 3-4 stycken pa Noah nu. Tycker att det uttycket mobbar tjocka bebisar och vill helst andra det till "Hakorna i, nasan fri". Mycket battre!

Stralande solsken, 18 grader, varma varvindar = Cannes idag! Har har varit heeeelt underbart! Pa eftermiddagen gick jag och Karine, med vara barnvagnar, en langpromenad. Vi var ute 4 timmars tid och myste. Tyvarr var Noah lite jobbig och gnydde/skrek till och med nar han var i vagnen. Vanligtvis brukar han sova i princip hela tiden! Nar vi satte oss for att fika tog jag upp honom och gosade lite. Sen ville han inte tillbaka i vagnen sjalvklart, men jag kunde inte bara honom i Baby Bjorn hela vagen hem, sa han fick helt enkelt lata som en olycklig bebis ett tag.

Pa vagen hem stannade vi en i en barnaffar dar jag inforskaffade en transat Baby Bjorn. Pappan hade sett den pa internet och gillade den massor, sa jag slog till.

Noah har fortsatt gny och gnalla hela kvallen. Jag vet inte riktigt vad problemet ar... men jag har givit honom lite mer att kaka nu, sa forhoppningsvis kniper han igen ett tag till. Karine berattade att hennes lille Lirone sovit 8 timmar i strack inatt! ATTA timmar! Jag tror inte jag har sovit atta timmar i strack sen jag blev gravid i april forra aret... Jag skulle kunna betala mycket pengar for det, helt klart!

Nu ska jag ata lite till, okynnesata innan laggdags. Jag borjar bli som Noah! Det smittar!

3 kommentarer:

Åsa Mårtensson sa...

Om ni får kläm på flaskan tills dess så lovar jag dig en natt med minst åtta timmars sömn när jag kommer!

Kram!

Julia sa...

Vaddå "transat Baby Björn"? Ni ska väl inte börja klä honom i kvinnokläder allra redan? :-) Nä, men jag fattade faktiskt inte..

Kram

Vive la France! sa...

julia - haha! det heter sakert inte transat pa svenska... hmmm. dessa termer som jag inte kanner till. ska genast kolla upp det!

asa - noah loooves flaska! sa lange det handlar om mat ar han nojd oavsett var maten forvaras :-)