tisdag 10 mars 2009

Lunch i Antibes

Det ar markligt att jag kanner till vissa ord och uttryck pa franska, men inte kan samma ord pa svenska! Dessa ord som jag aldrig behovt anvanda medan jag bodde i Sverige. For att klarifiera - gardagens blogg handlade inte om att vi klar Noah i kvinnoklader (som transa) utan det handlar om att vi investerat i en babysitter. (Tack Julia for att du uppmarksammade mig pa detta... min blogg kan ju bli latt obegriplig om jag borjar blanda sprak mitt i alltihopa).

Idag hade vi aterigen varmt och skont och jag tror att jag kommer sluta skriva det nu, for hela denna vecka ska bli solig och harlig. Vi akte till Antibes och at lunch med tva kollegor - en sjukskriven for depression (men hon ar inte sa deprimerad, men vill bli avskedad) och en som ar mammaledig (hon fick lille Marius exakt en manad innan Noah, 18 december). Det var supertrevligt. Naturligtvis sover lille Marius natterna igenom som en duktig bebis, han vager daremot mindre an min guldklimp... fast han ar langre och aldre. Jag hajjar inte vad det ar for smalt bebismode pa Rivvan! Mera veck och bebisfett ar var paroll!

Vi passerade kontoret pa hemvagen och visade upp Noah som hade Arsenaldrakt pa sig (eftersom han ville visa den for en speciell Manchester United supported pa jobbet) och pratade med HR om min forlangda mammaledighet, vilka papper som ska skickas var, vilka byrakratiska regler som maste foljas sa att det inte blir fel.

Janne kopte en diskborste for nappflaskor pa vagen hem. Den ar Noahs nya leksak nar han sitter i Baby Bjorn babysittern dar han faktiskt spenderat en timmes tid nu leendes och "pratandes". Han blir lika forvanad varje gang han rycker till med armen och bonkar sig sjalv med diskborsten. Charmtroll!

Inga kommentarer: