söndag 1 mars 2009

Krya pa pappa

Imorgon skulle mamma och pappa kommit hit till oss och pysslat om oss och haft det bra en vecka men pappa ar lite krasslig sa de var tvungna att stalla in tyvarr. Krya pa dig pappa, sager jag och krya pa dig morfar sager Noah.

Dagen har varit helt suveran, aven om natten som foregicks av denna dag var lite kort och jobbig... Efter uppstigning akte JN, jag och Noah till marknaden och inhandlade massor med goda gronsaker och frukt och saklart parmaskinka och ost fran italienaren. Nar vi kom hem hade Engssons atit frukost och erbjod sig att ta en promenad i regnet med lilleman. Vi protesterade inte direkt... De gick en svang promenad pa Croisetten medan vi rojde har hemma och jag fixade lite lunch och sen vilade lite.

Pa eftermiddagen laste Asa och jag skvallertidningar som Julia skickat med Asa for att jag ska halla mig uppdaterad (TACK Julia, hur lojligt det nu ar med skvaller sa finns det nagot lugnande med att veta att saker och ting inte forandras sa vansinnigt mycket fastan jag bor har) med vad som hander inom kungahuset, med Linda Rosing och vem Malin Berghagen har numera har ihop det med :-).

Pa kvallen har vi firat Asa i forskott (for alla vet ju att Asa fyller 24 imorgon sa ring/skriv och gratta henne). Hon fick en strandhandduk och en bikini som hon kan anvanda under sin Frankrikemanad. Killarna ville ha en modevisning med en gang, men de far vanta tills april. Marianne, Marc & Julia kom over ocksa pa apero och nar Julia gatt till sangs kom Marianne & Marc tillbaka och at middag ocksa. Sen blev det lite mera vin... och ost... och whiskey... Nu ar Engssons i koket och stadar undan tallrikar, fixar diskmaskinen och sant. Vi borde skaffa en kombinerad au pair/staderska. Sa skont det ar att bli omhandertagen och att den lille blir omhandertagen ocksa. Han verkar gilla det massor.

En riktigt harlig dag forutom att lille pappa inte kanner sig nagot vidare. Hoppas att du kryar pa dig! Ni far komma nar ni vill, det vet ni! Dessutom ska Noah och jag fixa ett pass till honom fort, fort, fort sa att vi kan komma och halsa pa er ocksa.

Inga kommentarer: