söndag 22 mars 2009

Maskroser vid vagkanten

Gardagens apero blev till middag med vin. Och det blev ingen tidig sanggang for min del. Noah satte nytt rekord vad det galler tid mellan amningar - fem timmar och tio minuter. Detta alltsa medan jag satt och roade mig istallet for att ta till vara pa tillfallet att sova! Men jag hoppas att det inte var en engangsforeteelse. Vi hade supermysigt, sa det fick vara vart lite forlorad somn.

Imorse nar jag vaknade var jag dock pa uselt humor, ont i huvudet och vark i fingrarna. Jag vet inte riktigt vad det ar, men det har jag haft pa senaste tiden, sa jag maste ga och kolla upp det. JN tog Noah fran halv nio till halv elva medan jag sov. Nar jag givit Noah mat packade vi in oss, och de 100 grejerna man maste ha med sig nar man ska nagonstans med en liten bebis, och for till vara vanner i Saint Tropez. Pa vagen kopte vi grillad kyckling som vi sedan at till lunch pa deras terrass. Vid vagkanten blommar nu maskrosor, tussilago och andra smablommor. Harligt med var!!! Nar vi kom fram stod tva smatjejer och hoppade upp och ner av upphetsning. Tydligen visste deras respektive skolklasser, deras doktor, nagra pa mataffaren etc att Noah skulle komma dit pa sondagen... Jag kan saga att Noah blev ratt underhallen! Vadret visade sig fran sin starka sida och for forsta gangen i ar har jag hort "Det ar for vaaarmt i solen".

Nu ar vi hemkomna, ganska sent, och det ar dags att gora lite mat innan jag tar en tidig kvall.

Jade haller Noah som ett riktigt proffs. Den lille alskar att se/vara med andra barn!

Noah och Jade pa terrassen, en med stora bla och en med stora bruna ogon.

Sovdags for Noah. Jade fixar det utan problem. Skont! Vi kanske kan anstalla henne som au pair? Eller klassas det som barnarbete nar hon bara ar snart nio ar?

Inga kommentarer: